Co neříkat zaměstnancům?

Říkat zaměstnancům věci, které jim nijak nepomůžou, je velmi jednoduché. Horší už je to s tím, aby si manažer dokázal uvědomit, kdy má mlčet nebo použít jinou formulaci, než je zvyklý. Co tedy neříkat? Na konkrétní chyby upozornil server toolbox.com.

Věřím, že sám brzy zjistíte, co máte dělat.“

Pracoviště jsou plná zaměstnanců, kterým nikdo nevysvětlil, co přesně znamená dobrá výkonnost v jejich pracovních rolích. Snažte se, aby to nebyl i váš případ. Zaměstnanci potřebují znát vaše očekávání.

„Doufám, že vám to nevadí, ale...“

Neomlouvejte se za to, že děláte svou práci a řídíte výkonnost svých lidí. Nemusíte se nikoho ptát, zda mu můžete sdělit svůj názor.

Dobrá práce, jen tak dál.“

Vágní pochvala je zavádějící a hlavně demotivující. Pro pozitivní i negativní zpětnou vazbu platí totéž – aby mohla být smysluplná, musí být faktická.

Řekněte mi teď vaší zpětnou vazbu.“

Ukážete-li na někoho nečekaně prstem s výzvou, ať vám hned sdělí svou zpětnou vazbu, nedočkáte se ničeho přínosného. Pokud se chcete dozvědět, jak vaši lidé vnímají vás manažerský styl, ptejte se raději, co můžete udělat jinak, aby byli spokojenější.

-kk-

Zdroj: Toolbox HR - síť online komunit v oboru HR, IT a financí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Toolbox HR