Co dělat a nedělat, když vznikne konflikt

Vytisknout

Má vaše pracoviště svá pravidla řešení konfliktů? Pokud v tomto směru nemáte žádnou formální politiku, inspirujte se níže uvedenými tipy, které publikoval server BLR.com. Zejména, pokud jste v managementu teprve krátkou chvíli, jistě na ně najdete místo na své vlastní nebo vaší týmové nástěnce.

Co dělat, když vznikne konflikt

  1. Pozorně sledujte, co se děje. Ujasněte si, o jaký druh konfliktu jde.

  2. Zvažte, zda intenzita konfliktu odpovídá vážnosti situace. Snažte se situaci zklidnit tím, že nebudete zvyšovat hlas, zaujmete neutrální postoj a vyslechnete obě strany.

  3. Uznejte, že konflikt existuje, aniž byste někoho obviňovali. Aktivně naslouchejte oběma stranám a žádejte konkrétní příklady.

  4. Zamyslete se, jak konkrétně dané chování poškozuje atmosféru na vašem pracovišti.

  5. Ptejte se účastníků konfliktu, jak jim můžete pomoci s vyřešením dané situace.

Co nedělat, když vznikne konflikt

  1. Neříkejte zaměstnancům, že konflikt vyřešíte za ně. Učte je, aby uměli přijmout odpovědnost za své konflikty a řešili je samostatně.

  2. Nevyhrocujte nežádoucí chování.

  3. Nepoužívejte věty uvozené zájmenem "vy/ty" (Vy si myslíte... Ty máš problém...).

  4. Neprojevujte nepřátelskou řeč těla – koulení očima, křížení rukou apod.

  5. Nepřidávejte se na stranu nikoho.

  6. Nepřehlížejte konflikty, jako by se neděly.

-kk-

Zdroj: BLR.com - americký portál věnovaný rozvoji lidských zdrojů, bezpečnosti práce a odměňování
Zobrazit přehled článků ze zdroje BLR.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace