Co by vaši zaměstnanci měli vědět?

Ilustrační snímek

Manažeři se často dozvídají nepříjemné pravdy, které členové jejich týmů neznají. Ať už jde o nespokojenost zákazníků nebo špatné zprávy od vyššího vedení, uvažují, co všechno svým lidem říci a o čem naopak pomlčet. Jak se rozhodnout?

Začněte tím, že si uvědomíte svůj přirozený přístup ke sdílení informací. Zatímco někdo téměř mlčí, jiný si nenechá nic pro sebe. Oba tyto extrémy jsou v manažerské práci neprofesionální. Každý manažer by si proto měl uvědomit svou tendenci a podle toho hledat zlatou střední cestu.

Pak přichází na řadu otázka motivů ke sdílení nebo naopak zatajování informací. Cítíte se špatně, že mlčíte? Bojíte se, že by vaši lidé nepřijali vaše sdělení dobře? Držte se pravidla nesdílet informace jen proto, že se pak sami budete cítit lépe. Naopak nemlčte jen proto, že vám sdělení určité informace není příjemné.

Snažte se být co nejvíce transparentní. Získáte si tím důvěru a také pochopení pro to, že nemůžete vždy říci všechno. Snažte se přidat i určitou naději na lepší budoucnost. Nemusíte však sdílet všechno. Pokud například nemáte k určité věci všechny potřebné informace, zbytečně byste zveřejňováním svých myšlenkových pochodů šířili paniku.

Pokud vám sdělení určitých informací zakazují firemní postupy nebo nařízení vašich nadřízených, raději mlčte. Máte-li pocit, že by to vaši podřízení měli vědět, obraťte se nejdříve na nadřízené a získejte povolení shora.

ANO

  • Ptejte se sami sebe, proč chcete nebo nechcete sdělit svému týmu určitou informaci.

  • Snažte se být co nejtransparentnější.

  • Formulujte sdělení tak, aby vaši lidé věděli, co s tím mohou dělat.

NE

  • Nezadržujte informace jen proto, že nevíte, jak je podat.

  • Nepřekračujte firemní postupy.

  • Nevysvětlujte každý detail každého rozhodnutí.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review