Čím začíná úspěšný pracovní den?

Ilustrační snímek

Začátek pracovního dne je rozhodující pro to, jak produktivní budeme po zbytek pracovní doby. Jestliže chodíte do práce pozdě, asi vás produktivita moc nezajímá. I ti z nás, kteří se však snaží začít den správně a udělat toho do odpoledne co nejvíce, se však často dopouští chyb. Patří mezi ně pití kávy hned po příchodu do kanceláře nebo ranní porady.

Jak tedy začít pracovní den tak, abyste jej využili skutečně naplno a ocenili to i vaši kolegové a nadřízení? Server Business Insider zveřejnil následující pravidla pro prvních 10 minut v práci.

Přicházejte včas

Pozdní příchody jsou pro vaše nadřízené jasným signálem toho, že nejste příliš pečliví. Nepomůže vám ani to, když zůstanete v práci déle.

Zdravte kolegy

Ranní pozdrav navodí příjemnou pracovní atmosféru. Pokud si ostatních nevšímáte, jste pro ně nejen nespolečenští, ale i méně schopní.

Nepijte kávu

Kávu byste neměli pít před devátou hodinou ranní. Mezi osmou a devátou hodinou totiž má většina lidí nejvyšší hladinu hormonu kortizolu, který reguluje energii. Když v této době budete pít kávu, tělo začne produkovat méně kortizolu a bude vyžadovat více kofeinu.

Neodpovídejte na všechny emaily

Na samém začátku dne pouze nahlédněte do e-mailu, zda nepřišlo něco skutečně urgentního. Naplánujte si, kdy budete řešit méně urgentní zprávy.

Vytvořte si rozvrh pro dnešní den

Podívejte se do diáře a svého seznamu úkolů a ujasněte si priority dnešního dne. Teprve pak začněte pracovat na jednotlivých úkolech.

Nezačínejte jednoduchými věcmi

Jako první je naopak třeba vyřešit ty nejnáročnější úkoly dne, dokud budete mít energii a čas. Pak se můžete věnovat ostatním věcem.

Nedělejte více věcí najednou

Multitasking bývá po ránu velmi častý. Částečně je to tím, že máme hodně energie a myslíme si, že zvládneme všechno najednou. Mnohem produktivnější je však věnovat se vždy jen jednomu úkolu naráz, bez ohledu na to, zda je ráno nebo večer.

Myslete pozitivně

Negativní myšlenky nechte stranou. Rozčílil vás někdo po cestě do práce? Pohádali jste se s rodinou? To všechno odložte na později a soustřeďte se na práci.

Nepořádejte porady

Porady hned po příchodu do práce nebývají efektivní. Pracovníci sice mají hodně energie, ale místo toho, aby ji věnovali své práci, ji vyčerpají  na poradě a na skutečnou práci již nemají kapacitu.

Vytvořte si rutinu

Když budete každé ráno v práci zahajovat stejně, ušetříte mentální energii. Ta vám pak pomůže přemýšlet o tom, co je důležité.

-kk-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Insider