Čím rozčilujete své podřízené?

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Ani manažerům, kteří svou práci vykonávají již dlouho, se nevyhnou typické nešvary vedoucích pracovníků. Nejtypičtějším z typických je neschopnost jasně vysvětlit zaměstnancům, co se od nich očekává. Vyzkoušejte si proto jednoduchý test a zeptejte se svých lidí, jaké jsou jejich nejdůležitější cíle pro letošní rok. Pokud se dostatečně neshodnou s vaší představou, máte ještě hodně co dělat. Na další chování, jímž manažeři zbytečně frustrují své zaměstnance, upozornil The QuickBase Blog.

Příliš brzy měníte cíle projektů

Určité změny v průběhu realizace projektů jsou nevyhnutelné. Neměli byste však s nimi přicházet okamžitě poté, co váš tým začne na projektu pracovat. To nemůže vést k ničemu jinému než k rozhořčení zaměstnanců.

Neřešíte problémy zaměstnanců

Máte například ve svém týmu kolegu, který nic neudělá pořádně a pouze přidělává práci ostatním. Všichni ostatní vědí, že o tom víte, ale nechcete s tím nic dělat. Těžko pak mohou mít dobrou pracovní morálku.

Nesoustředíte se na výsledky

Pokud vás více zajímá, zda vaši lidé přicházejí do práce na minutu přesně, než jakých výsledků dosahují, měli byste se nad tím zamyslet. Měřit čas je sice jednodušší, nikoli však smysluplnější.

Nevíte, co obnáší práce vašich lidí

Nemusíte znát všechny detaily, podstatné je však rámcově vědět, co práce vašich lidí zahrnuje a jak dlouho trvá. Jinak nemůžete vytyčovat reálné cíle a termíny.

Chodíte si popovídat s podřízenými, když na vás nemají čas

Zaměstnanec, který musí splnit blížící se termín, nechce poslouchat, co jste dělali o víkendu nebo co vás zrovna trápí v soukromém životě. Většinou vám to však neřekne, a proto je na vás, abyste si uvědomili, kdy si se svými lidmi můžete povídat.

Neplníte své sliby

Stejně jako vy spoléháte na to, že vaši lidé splní, co slíbí, měli by se oni moci spolehnout, že vy uděláte to, co slíbíte.

Nereagujete na e-maily

Záležitosti, které lze se zaměstnanci pohodlně řešit e-mailem, chcete vždy řešit osobně nebo po telefonu. Nejen, že tím okrádáte o čas je i sebe, ale také vzbuzujete dojem, že nejste schopni pracovat s moderními technologiemi.

Stěžujete si na firmu a nadřízené

Možná si říkáte, že se tím přiblížíte svým podřízeným, ve skutečnosti se však budou ptát, proč jim to říkáte a něco s tím neděláte.

Neumíte poděkovat za odvedenou práci

Když vaši lidé odvedou skvělou práci, poděkujte jim veřejně a informujte své nadřízené. Výplatní páska vám loajalitu vašeho týmu nezaručí.

-kk-

Zdroj: QuickBase Blog - The Fast Track - manažerský blog
Zobrazit přehled článků ze zdroje QuickBase Blog - The Fast Track
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace