Čas jako neobnovitelný zdroj aneb Zvládáte tři věci najednou?

Cítíte se přepracovaní? Zahlcení prací? Je to tak trochu paradox – ekonomika spíše stagnuje, zatímco lidé jsou stále více zaměstnaní. Každý děláme svou práci plus práci dvou dalších kolegů, kteří sice dostali výpověď, ale nikdo je nenahradil. Navíc máme stále menší podporu. Je vůbec možné si v této situaci udržet duševní zdraví? Skutečně efektivní manažeři to umí a poskytují v článku své tipy, jak zvládat několik věcí najednou.

Co tedy dělat, když pracovní den začíná být skutečně napjatý a náročný?
* Neexistuje univerzální řešení. Co se týče například e-mailové komunikace, někteří manažeři si kontrolují poštu jen dvakrát denně, jiní odpovídají na e-maily průběžně. Každý musí sám najít to, co mu nejlépe vyhovuje.
* Hory papírů se mohou jen zvětšovat. Když dostanete nějaký úkol v písemné formě, rovnou jej vyřiďte, uložte do složky nebo předejte někomu dalšímu. Když si necháte nahromadit papíry, přiděláte si práci.
* Chvátáte na poradu? Nenechte se rušit zvoněním mobilu či pípáním pageru. Přicházíte tak o cenný neobnovitelný zdroj – váš čas.
* Aplikace pro zpracování zpráv v reálném čase (Instant Messaging) dokáží zastat také mnoho práce. Zastoupí e-mail tam, kde by byl příliš zdlouhavý. Někdy se dají tímto způsobem pořádat i porady – vhodný je například chat. Tyto aplikace jsou také vhodné jako ekvivalent přátelského popovídání na chodbě nebo při přestávce na kávu.
* Delegujte. Delegováním určitých úkolů můžete ušetřit spoustu času. K úspěšnému delegování potřebujete však se svými zaměstnanci často komunikovat. Využívejte všech příležitostí.
* Pracujete na obtížně dostupných místech? Využijte hlasovou poštu. Je spolehlivější než e-mail a cestujícím zaměstnancům poskytne určité citové spojení s „domácím“ týmem.
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company