Efektivní manažeři nemají daleko od slov k činům. Když narazí na dobrý nápad, rychle jej uskuteční a dostanou do praxe. Proto byste neměli váhat když, že se dozvíte o něčem, co by mohlo zvýšit motivaci vašich lidí. Okamžitě to vyzkoušejte, začněte na tom pracovat ještě ten samý den. Výsledky tohoto přístupu vás překvapí.
Pokud jde o motivaci pracovníků, je zde jedna klíčová věc: spojení mezi manažerem a jeho přímým podřízeným. Kontakt a komunikace mezi zaměstnancem a jeho manažerem je klíčovým determinantem výkonu, produktivity i výsledků celé organizace, píše odborník na rozvoj lidského potenciálu Brian Tracy na svém blogu.
Klíč k vrcholovému výkonu celé organizace
Musíte umět vytvořit a udržet pozitivní prostředí, které podporuje sebeúctu. Začněte tím, že odstraníte strach ze selhání a odmítnutí. Tyto pocity a starosti s nimi spojené mají totiž špatný vliv na osobní výkony. Buďte lídrem, který vytváří pracovní prostředí plné pozitivního a respektujícího chování. Brzy si všimnete vyšších výkonů, nižších absencí i nižší fluktuace zaměstnanců. Produktivita poroste, neúspěchů a omylů bude méně a méně.
Motivujte svůj tým: 2 základní potřeby pracovníka
Aby pracovali nejlépe, jak dovedou, musí mít lidé v práci naplněny 2 základní potřeby.
1) Potřeba autonomie
Co to je? Je to potřeba být respektován jako individualita, být oceněn pro své výjimečné schopnosti, pro svůj talent a úspěchy.
2) Potřeba někam patřit
Potřebujeme také cítit, že jsme částí něčeho, co je větší než my sami. Lidé prostě chtějí být součástí týmu. Potřebují být zařazeni a akceptováni jako členové skupiny kolegů.
Organizace a manažeři, kteří to dělají správně, vytvářejí prostředí, kde se lidé cítí samostatně a důležitě, ale přitom jsou stále členy týmu a organizace jako celku. Systémy odměn v nejlepších organizacích tak odměňují nejen osobní, ale také týmové výkony a úspěchy.
-jk-