7 tipů pro smysluplné koučování obchodníků

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Manažeři obchodních týmů chtějí povzbudit a motivovat své lidi k lepším výsledkům, mnohdy však svými motivačními výroky spíše znervózňují a odrazují. Jak tedy koučovat tým směrem k větším úspěchům, když tlak na dosahování výsledků je tak velký a čas na osobní rozvoj jednotlivců tak malý? Odpovědi na tuto otázku přinesl server Salesopedia.com.

Ujišťujte o vašem zájmu

Prostřednictvím svých slov i činů dávejte najevo, že svým lidem skutečně chcete pomoci k úspěchu. Koučování může fungovat jen v prostředí vzájemné důvěry.

Věnujte se těm, kdo mají zájem

Koučujte ty, kteří se chtějí rozvíjet. Nemá smysl plýtvat časem a energií u někoho, kdo se nechce měnit.

Plánujte společně

Společně vypracujte individuální rozvojový plán. Zapojení koučovaných do plánování posiluje šanci na úspěch.

Zaměřte se na jednu až tři oblasti

Vyberte nejvýše tři oblasti, na kterých budete společně pracovat. Příliš velký rozptyl cílů nevede k úspěchu v žádném z nich.

Zaměřte se na největší talenty

Nejvíce času věnujte obchodníkům s nejvyšším potenciálem, nikoli těm s nejslabšími výsledky.

Koučujte otázkami ve správnou chvíli

Například na začátku kvartálu nebo po skončení obchodního telefonátu si se svým obchodníkem popovídejte o tom, co by mohl zlepšit. Nic nekonstatujte, pokládejte otázky.

Povzbuzujte pochvalou

Sledujte, co vaši lidé dělají dobře (nikoli nutně skvěle) a pochvalte je za dobou práci.

-kk-

Zdroj: Salesopedia - informační a zpravodajský portál shrnující vše o prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Salesopedia

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace