7 tipů, jak zvládat "vedlejšák" a nezbláznit se

Máte pocit, že času nazbyt vám přeci jen trochu zbývá, zatímco finanční zdroje za celý měsíc vyčerpáte ani nevíte jak? Je vaše znalost cizího jazyka nebo grafického či jiného softwaru na takové profesionální úrovni, že byste se své znalosti klidně mohli využít i jinak než jen pro osobní potřebu? Vášeň vám také nechybí? Je možné, že jste už dávno přemýšleli nad možností učinit ze svých schopností solidní vedlejší příjem. Pokud ano, přečtěte si několik následujících tipů připravených serverem The Daily Muse a vyhněte se tak případné bolestné zkušenosti při rozšiřování vašeho kariérního působení.

Uvažujte chytře o nákladech

Začít je poměrně snadné, ideálně se ale vyhněte činnostem, které by pro vás měly znamenat velké počáteční investice. Přeskočte formální krok podnikatelského plánování a věnujte se rovnou samotnému podnikání. Například „e-commerce weby můžete nastavit i za víkend,“ říká Kimberly Palmerová, autorka knihy The Economy of You. Pokud jde o nízkonákladový marketing, začněte sociálními sítěmi a postupně budujte komunitu za pomoci newsletterů a případně i blogu.

Buďte troufalí

Neexistuje příliš šílený nápad, pokud nemáte, co ztratit. Nebojte se trochu experimentovat, abyste objevili tu správnou pozici, která vám bude sedět. Ve skutečnosti mnoho obdobných podnikatelů objevilo své druhé zaměstnání téměř náhodou.

Řekněte to v práci

Abyste zabránili střetu zájmů, podezřením a následným problémům, povězte zaměstnavateli na rovinu, jakým aktivitám se mimo pracovní dobu věnujete. I pro zaměstnavatele může být váš „vedlejšák“ přínosem, jestliže si zdokonalujete své dovednosti, které využijete i v jeho společnosti.

Hospodařte s časem i energií

Naučte se nakládat s vaším časem i energií efektivně, budete je potřebovat. Zkuste vstávat dříve, využijte přestávky na oběd nebo zužitkujte víkendy. Pracujte s vaším kalendářem tak, abyste následně na vašich vedlejších aktivitách netratili. Snažte se také balancovat kreativní a obchodní aktivity, které ideálně střídejte.

Naslouchejte zákazníkům

Ještě než začnete zuřivě (leč uváženě) investovat, zjistěte, co vaši zákazníci vlastně chtějí. Začněte tedy předvýzkumem. Palmerová takto zažila bolestnou zkušenost poté, co investovala několik set dolarů na vytištění svého finančního průvodce, aby nakonec zjistila, že zákazníci vyžadují spíše digitální verzi ke stažení.

Očekávejte nesnáze

Překážky se objeví vždy a nedá se na ně pokaždé efektivně připravit. To je ale v pořádku. Počítejte s nimi a poučte se. Pokud vás vaše vedlejší práce naplňuje, pak vás několik negativních komentářů jistě nerozhodí. Naopak vám může pomoci být ještě lepší.

Buďte organizovaní

Mějte vaše aktivity pod kontrolou a to zejména daňovou povinnost a další administrativní úkony. Mnoho výdajů týkající se obchodu mají nárok na odpočet. Pokud rozjedete větší business, bude lepší se poradit s odborníkem.

Máte vedlejší příjem? Jak koresponduje s vaším současným zaměstnáním a organizací vašeho týdne?

-bn-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse