7 kroků k zdravé manažerské asertivitě

Každý manažer musí být asertivní, nikoli však do té míry, aby byl nesnesitelný či nepřístupný pro ostatní. Praktické rady, jak toho dosáhnout přinesl server talentmgt.com.

1. Mluvte víc než ostatní, ale ne vždy

Lidé, kteří mluví jako první a nejdéle mají v očích druhých větší vliv. Manažer by však neměl za každou cenu dominovat každé konverzaci, aby jej ostatní nevnímali jako tyrana.

2. Strategicky přerušujte druhé

Vítězstvím v malých válkách o slovo získáte větší moc. Manažer by však měl přerušovat druhé pouze proto, aby udržel jejich soustředění na určitý úkol nebo dal najevo, kdo má poslední slovo. Měl by se také učit, jak nebýt přerušován druhými.

3. Vnímejte řeč těla

Učte se sledovat neverbální komunikaci. Například skřížené paže znamenají nesouhlas či nepřístupnost.

4. Strategicky pracujte s rozčílením

Ukážete tím, že nejste řízeni výbuchy emocí. Na druhou stranu byste neměli ani být neustále rozčílení, abyste nepřišli o svou autoritu.

5. Stůjte

Pokud si nejste jisti, zda v konkrétní situaci sedět či stát, raději stůjte. Posílíte tím svou autoritu.

6. Ptejte se podřízených, co potřebují

Zjistěte, co potřebují, aby mohli ve své práci být úspěšní a zajistěte jim to.

7. Sdílejte své zvláštnosti

Každý nový manažer by měl pro své podřízené připravit „manuál“ svých preferencí a zvláštností v komunikačním stylu. Pro zaměstnance bude užitečné vědět, co vás spolehlivě rozčílí.

-kk-

Zdroj: Talent Management - portál amerického časopisu zaměřeného na řízení talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Talent Management