5 otázek pro váš obchodní tým

Ilustrační snímek

Manažer obchodního týmu by měl se svými lidmi pravidelně komunikovat o tom, co jim brání v efektivnějším prodeji firemních výrobků či služeb. Měl by vědět, jaké otázky klást a pozorně naslouchat, aby mohl podpořit morálku a celkovou efektivitu prodeje. Pět praktických otázek právě pro tuto příležitost přinesl server Inc.com.

1. Co vám nejvíce brání v získávání nových zákazníků?

Odpovědi na tuto otázku vám mohou pomoci odhalit chyby a průtahy v interních postupech. Stejně tak se však můžete dozvědět, že vaši prodejci prostě nemají dost času, což je veskrze dobrá zpráva.

2. Co konkrétně funguje a co nefunguje?

Díky této otázce brzy odhalíte chronické stěžovatele a budete se moci zaměřit na skutečně závažné problémy. Ptát ale se nestačí, musíte být připraveni také jednat na základě toho, co se dozvíte.

3. Co považujete za nejvíce a nejméně významné příležitosti?

Tato otázka vám pomůže zjistit, kam váš tým směřuje svou pozornost. Může se například ukázat, že to je v rozporu s firemními plány a prioritami. Můžete však také odhalit možnosti, které jste dosud neviděli.

4. Kdybyste měli kouzelnou hůlku, jaký problém byste vyřešili?

Tato otázka slouží k tomu, abyste zjistili, jak hluboce jednotliví obchodníci rozumějí byznysu vaší firmy. Zajímejte se, proč si vybrali dané konkrétní problémy a proč byste je měli řešit systémově.

5. Kdo je pro vás největším konkurentem a proč?

Využijte toho, že se vaši obchodníci setkávají s konkurencí doslova každý den. V této otázce se zaměřte na silné stránky konkurence a možnosti, jak se jimi inspirovat.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com