5 kroků k vybudování větší psychické odolnosti

Manažerská pozice často klade na dotyčného pracovníka vysoké nároky. Jednou z klíčových vlastností, kterou musí daný manažer vykazovat, je pak psychická odolnost. Tedy schopnost čelit stresu, efektivně se rozhodovat pod tlakem a nebrat si osobně neúspěchy nebo extrémně vytěžující situace, které se nutně s manažerskou pozicí pojí. Lze se ale psychické odolnosti naučit? Naštěstí ano. A zde je pět kroků, které vám při budování větší psychické odolnosti pomohou.

Tyto tipy přinesl server Addicted2Success.com.

Změňte svůj postoj ke změnám

Lidé mají obecně tendenci preferovat status quo. Málokdo má rád změny a většina lidí se cítí příjemněji v prostředí, které znají a kde panují neměnné jistoty. Bohužel, realita je taková, že změny přicházejí a budou přicházet, a pokud nechcete stagnovat, musíte změnit svůj postoj ke změnám. Naučte se je vítat, oceňovat a vidět je jako příležitosti.

Soustřeďte se na věci, které můžete ovlivnit

Vaše psychika se dostává pod tlak především ve chvílích, kdy panuje zdánlivý chaos a kdy se děje mnoho věcí, které nemáte šanci ovlivnit. V takových situacích je nutné nezaobírat se věcmi, které nemůžete nijak změnit, a naopak se zaměřit na to, co ovlivnit můžete.

Připravte si krizové scénáře

Pro svůj vlastní klid a větší psychickou pohodu se vyplatí předem se připravovat na nejhorší možné scénáře. Připravte si předem plán, jak budete řešit problémy, které by mohly nastat, a budete o poznání klidnější a vyrovnanější, ať už tyto problémy skutečně nakonec nastanou nebo ne.

Snažte se z každé situace vytěžit maximum

Každá situace, i ta zdánlivě bezvýchodná, skýtá vždy nějaké pozitivní příležitosti. Snažte se na situacích a věcech nacházet vždy to pozitivní a alespoň částečně z každé situace nějak těžit.

Naučte se efektivně relaxovat

V neposlední řadě je samozřejmě nutné, abyste uměli efektivně relaxovat. Každý člověk funguje trochu jinak a každý má jiný způsob, jak se uklidnit a relaxovat. Najděte si, co funguje na vás, a praktikujte tuto relaxaci pravidelně, a to i především ve chvílích, kdy nestíháte a dostáváte se do stresu.

 

-mm-

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success