4 pilíře spokojenosti zaměstnanců, aneb Jak mít ve svém týmu šťastné podřízené

Každý manažer by chtěl mít spokojené zaměstnance. Aby také ne – šťastní zaměstnanci podávají lepší výkony, tolik jim nehrozí vyhoření, jsou kreativnější a inovativnější a lépe čelí nečekaným výzvám. Spokojenost zaměstnanců navíc vede k nižší fluktuaci pracovní síly a tím i k ušetření nákladů za hledání nových zaměstnanců a jejich zaučování. Jak můžete z pozice manažera učinit své pracovníky šťastnějšími? Zde jsou čtyři základní pilíře spokojenosti pracovníků, na které je potřeba se zaměřit.

Rozvoj a seberealizace

Podle Forbesu jsou dostatek možností k seberealizaci a široká nabídka způsobů osobního rozvoje jedněmi z nejzákladnějších potřeb ambiciózních pracovníků, o které ve svém týmu jistě stojíte. Jestliže budete zaměstnance omezovat a nedáte jim možnost profesně expandovat směrem, ve kterém by se rádi realizovali, ochuzujete jak svůj tým, tak i daného pracovníka.

Uznání a spravedlnost při jednání se zaměstnanci

Spravedlnost při nakládání s pracovníky je velmi důležitá. Jestliže se například někdo v týmu snaží pouze přivlastňovat úspěchy jiných, aniž by na projektech sám tvrdě pracoval, a prochází mu to, je to zdrojem velké frustrace těch, kteří se na daných úspěších skutečně podíleli. Pracovníci také vyžadují veřejné uznání ve chvíli, kdy ví, že si ho za svou práci skutečně zaslouží.

Benefity, ne jenom finanční ohodnocení

Systém benefitů by mě pokrývat celé široké spektrum potřeb a preferencí všech vašich podřízených. Nesnažte se pouze odhadnout, co by pracovníci preferovali, a raději se jich přímo zeptejte formou dotazníků a průzkumu. Benefity by měly v každém případě být stejné pro všechny a jejich kvalita nebo kvantita by se neměla odvíjet od pozice nebo seniority jednotlivých pracovníků, protože pak by se mohlo jednat o další potenciální zdroj frustrace nebo pocitu nespravedlnosti.

Hlubší smysl práce

I když dáme stranou parametry jako jsou finanční podmínky, benefity nebo flexibilita pracovní doby, stále musíme mít na paměti, že běžný člověk tráví v práci tolik času, že mu většinou není jedno, pokud to, co dělá, nemá nějaký hlubší smysl. Čím dál více se zaměstnanci zajímají o to, čím vlastně lidstvu přispívají tím, co dělají. Nabídněte proto svým podřízeným nějakou vizi, sdílejte s nimi priority vašeho týmu i celé firmy a snažte se být více společensky odpovědným a pokrokovým vedoucím a zaměstnavatelem.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com