4 kroky k získání důvěry vašich podřízených

Aby byl vedoucí týmu skutečně inspirativním lídrem, musí mu jeho podřízení důvěřovat. Pokud totiž členové vašeho vlastního týmu nevěří, že se na vás a vaše slovo mohou spolehnout, nebo jsou přesvědčeni, že se přetvařujete nebo že neplníte své sliby, jenom těžko jim budete schopni předat společnou vizi a motivovat je k těm nejlepším možným pracovním výkonům. Bohužel, u důvěry platí, že se těžko a dlouho buduje, ale snadno a rychle bortí. Zde jsou 4 kroky, které byste měli podniknout a které povedou k tomu, že vám vaši podřízení budou důvěřovat.

Tento seznam tipů přinesl server Strategy & Business.

Dodržujte slovo

Prvním očividným (ale zcela klíčovým) krokem k získání důvěry podřízených je dodržování svého slova. Pokud cokoliv slíbíte, ať už se jedná o malou nebo velkou věc, vždy musíte svému slovu dostát a nespoléhat na to, že si nikdo z podřízených nevzpomene, co že jste to vlastně slibovali.

Buďte konzistentní a mějte osobní integritu

Určitá osobní integrita, spolehlivost a konzistentnost jsou klíčovými vlastnostmi kteréhokoliv inspirativního lídra. Pokud budete nevyzpytatelní a pokud budete často a nečekaně měnit své postoje a názory, lidé se ve vás po čase nevyznají a nebudou vám důvěřovat.

Dodržujte stejná pravidla a stejný režim, jako vaši podřízení

Nebuďte někým, kdo káže vodu a pije víno. Veškerá pravidla, která u vás v týmu zavedete nebo se kterými přijde management firmy, platí stejně tak pro vás jako pro kohokoliv jiného. Pokud budete v očích svého týmu někdo, kdo není rovnocenným členem skupiny, ale kdo stojí takříkajíc nad zákonem, nikdy nezískáte důvěru svých podřízených.

Buďte realističtí

Příliš mnoho lídrů má hlavu vysoko v oblacích. Vedoucí se mnohdy snaží svým podřízeným předat fantastické vize a plány, aby svůj tým motivovali, ale tyto plány jsou nerealistické a po čase ztroskotají. Ano, na jednu stranu musíte svému týmu předávat vize a inspirovat jej k lepším výkonům, zároveň ale musíte stát nohama na zemi a představovat realistické plány.

 

-mm-

Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business