30 manažerských chyb v době krize

To, jak se firmy chovají ke svým zaměstnancům a zákazníkům v obtížných časech, do značné míry určuje, jak se s celým náročným obdobím vyrovnají. Společnost Robert Half proto přichází s příručkou, jak si udržet klíčové zaměstnance a zachovat klidný chod firmy v období změn.

Pokud jde o morálku a udržení zaměstnanců, neměli byste se domnívat, že zaměstnanci neunesou pravdu. Naopak je třeba zapojit je více do řešení vašich problémů. Vyvarujte se také obviňování vyššího managementu nebo uvažování ve smyslu, že by zaměstnanci měli být rádi, že mají práci. Komunikujte o firemních nákladech, neomezujte samostatnost a týmovou práci ani motivaci.

K udržení produktivity je třeba především zefektivnit porady a zachovat velkou obezřetnost při ořezávání nákladů na školení. Dávejte si také pozor, abyste nevytvářeli atmosféru strachu a nekladli zaměstnancům do cesty zbytečné překážky.

Z hlediska inovací a schopnosti přijímat rizika se snažte nepotírat kritické myšlení a plně využívat dostupné informace. Neodmítejte nápady bez odůvodnění. Nečekejte, až se zlepší ekonomická situace, abyste mohli něco změnit.

Chcete-li získat dostatek obchodních příležitostí, neopomíjejte dopady ekonomiky na zákazníky. Neobětujte také kvalitu produktů a kontakt se zákazníky. Naopak žádejte zaměstnance o pomoc při rozšiřování obchodních vztahů a dejte jim větší pravomoci týkající se kontaktu se zákazníky. Při každé příležitosti dávejte najevo, že si svých zákazníků ceníte.

-kk-

Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketingové noviny