3 vůdcovské kroky ke snížení napětí v týmu

Každý lídr by měl vědět, jak udržet morálku a energii svého týmu, když jeho členové propadají frustraci nad náročnými překážkami. Ať už jde o nespokojeného zákazníka či nespolupracující kolegy, nálada pozvolna klesá, nastupují stížnosti, únava a zvýšený tlak. Frustraci a znepokojení pak propadají i lídři, právě to by však měl být jasný signál k urychlenému řešení situace. Profesorka americké Harvard Business School Rosabeth Moss Kanterová doporučuje ve svém blogu tři jednoduché komunikační kroky.

1. Empatie

Zajímejte se, čím vaši lidé procházejí. Naslouchejte a dejte najevo, že rozumíte. Lidé se většinou uklidní, když mohou říci svůj příběh a vidí, že je vyslechnete.

2. Podpora

Vyjádřete svou ochotu nabídnout pomocnou ruku. Mluvte s týmem o tom, co kdo může udělat pro překonání překážek a nabídněte vlastní konkrétní možnost pomoci, v případě, že bude zapotřebí.

3. Připomenutí společných cílů

Na místě je také připomenout, proč děláte to, co děláte. Ukažte vaši společnou perspektivu, vizi a smysl, které se mohou kvůli dílčím provozním problémům ztrácet ze zřetele.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review