Nenechte si kazit život negativními lidmi

Ilustrační snímek

Jeden negativní člověk na pracovišti dokáže otrávit celý tým lidí kolem sebe. Ať už je to nepříjemný šéf nebo nespokojený zákazník, často nám zkazí den, protože se nedokážeme myšlenky na něj zbavit. Opravdu však musíte mít zkažený celý den? Určitě ne, pokud se naučíte rozpoznávat vliv negativních lidí na vás a vzít situaci do svých vlastních rukou. Několik praktických doporučení přinesl server Forbes.com.

1. Nenechte si vzít svůj čas

Negativní lidé vás dokáží okrádat o čas, i když s vámi fyzicky nejsou. Když si nebudete dávat pozor, ztratíte zbytečné chvíle nejen s danou osobou, ale i následným myšlením na to, jak nepříjemné to setkání bylo. Nepříjemným schůzkám se nevyhnete, můžete však ovlivnit, na co budete myslete po schůzce. Místo toho, abyste nahlas či v mysli nadávali na dotyčného, dělejte raději něco pozitivního. Mluvte o příjemných věcech, pusťte si hudbu... zkrátka něco, co bude pro vás příjemnější a přínosnější.

2. Vědomě zvolte pozitivní přístup

Sami si vyberte, jak budete přistupovat k lidem kolem sebe a jak se necháte ovlivnit jejich případnou negativitou. Vytvořte si vlastní mantru, kterou si budete připomínat. Může to být něco jako: „Zůstanu pozitivní, ať jsou lidé kolem jacíkoli.“ Uvědomte si, jak silný vliv vaše myšlenky mohou mít. Čím více času budete trávit tím, že se budete něčeho obávat, něčím se trápit a stále si v hlavě přehrávat různé scénáře, tím méně času vám zůstane na produktivní činnost. Neobviňujte druhé z toho, že vás rozčilují či nutí jednat určitým způsobem, který je vám nepříjemný. Sami se vědomě rozhodněte, že nenecháte negativní lidi, aby vás okrádali o čas a duševní energii.

3. Obklopujte se pozitivními lidmi

Když jsou kolem vás jen samí negativní lidé, je opravdu hodně obtížné vidět věci pozitivně. Vyhledávejte proto společnost pozitivně naladěných lidí. Stejně tak jako negativita se i pozitivní energie dobře šíří. Nejprve najděte pozitivní lidi ve svém okolí a pak si plánujte pravidelná setkání.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com