Nechtějte slevu zadarmo

Udržet si zákazníky je o mnoho levnější než získat nové. Jak je ale udržíte, aby se vraceli? Statistiky ukazují, že firmy stojí více najít nové zákazníky, než udržet ty, které už mají. Jeremy Shepherd z PearlParadise.com říká, že vracející se klienti jsou nejlepší, protože koupí mnohem více než noví. Takže jestli jste ještě nezačali, teď je pravý čas k rozvoji silného základu vracejících se zákazníků.

PearlParadise.com dává svým klientům kupónové karty na slevy, má zákaznickou databázi a zasílá e-mailem nabídku produktů. Již 10% zákazníků PearlParadise.com je vracejících se a společnost to chce do budoucna zvýšit na 50%. I jiní podnikatelé vyslovují souhlas s touto strategií slevových kupónů a rozesílání informací. WineGlobe také pravidelně zasílá e-mailové nabídky a ještě navíc zavedl systém rozdělení zákazníků podle loajality firmě na typy A, B, C a D. Zasílá pak různé druhy nabídek podle tohoto dělení klientů. Také založil vinařský klub, který zasílá členům každý měsíc lahev vína. Firma WineGlobe má 38-40% vracejících se zákazníků.

Dalším způsobem udržení klientů je dobře fungující zákaznický servis. Také lze použít strategii online chatu, kde s klienty komunikují vybraní zástupci firmy. Všechny tyto strategie jsou dobré nejen k udržení dobrých zákazníků. Tito klienti mohou říci svým přátelům o vaší firmě, o vašich webových stránkách a poskytnout jim pochvalné reference. A co může být lepší?
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com