Když se manažer schovává: Nezneužívejte práci na dálku

Řídit tým na dálku bývá těžké. Na druhou stranu je to však někdy jednodušší, zvlášť pokud jde o jeden aspekt. Manažeři řídící své týmy na dálku se totiž mohou někdy  před týmem schovávat. Samozřejmě, že dobrý lídr by to dělat neměl, ale čas od času se to stává.

Ilustrační snímek

Článek na webu management-issues.com popsal, co to znamená, když se manažeři schovávají. Je to například když:

  • Manažer neodpoví na e-mail až do příštího rána (s výmluvou, že se k tomu během dne nedostal).
  • Manažer se podívá, kdo mu telefonuje, a pak se rozhodne, že hovor nepřijme a nechá raději volajícímu k dispozici hlasovou schránku.
  • Manažer upřednostní poslání e-mailu s přílohou (ať už je to powerpointová prezentace nebo memorandum), a doufá, že to dopadne dobře – i když je přitom zřejmé, že lepší volbou by bylo promluvit si s adresátem e-mailu a věnovat čas tomu, aby danou věc přijal za svou. Navíc by se zabránilo možným nedorozuměním.
  • Manažer zneužije automatickou zprávu o tom, že je mimo kancelář, ať už na e-mailu nebo na chatu, ve chvíli, kdy ho někdo požádá o informace nebo vysvětlení. Přitom mimo kancelář není, ale chce získat čas.
  • Manažer sděluje špatné zprávy raději v době, kdy je velká šance, že adresát zprávy se to hned nedozví – často kvůli rozdílným časovým pásmům.
  • Manažer pošle e-mail, ve kterém někoho kárá, i když ví, že by bylo daleko lepší naplánovat si osobní rozhovor. Snaha zareagovat co nejrychleji po prohřešku je v tomto případě jen chabou výmluvou.
  • Manažer naplánuje velkou telekonferenci, když přitom by bylo lepší naplánovat sérii menších, důvěrnějších diskusí v malých skupinkách. Pro lidi bývá snadnější ptát se na nepříjemných otázky, když mají více prostoru a času.

Manažeři, kteří řídí týmy na dálku, nejsou špatní ani líní lidé. Lidé však jsou, a proto mohou být občas unavení nebo přepracovaní. Měli by však zároveň zabránit tomu, aby komunikační technologie ještě více komplikovaly řešené problémy. Manažeři mají být proaktivní a mají být svému týmu k dispozici. Neměli by se proto snažit kontaktu vyhýbat, i když je to někdy těžké.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues