Videa pravidelně testujte
Chcete-li vědět, která vaše videa fungují dobře, musíte je měřit a testovat. Především pokud jde o obsah pro sociální sítě, je A/B testování něco, co byste měli udělat vždy, než se rozhodnete vynaložit značné peníze na produkci videa. Mějte také na paměti, že testování, měření a vyhodnocování je trvalý, opakující se proces.
Jak začít:
Připravte jednoduchá, krátká videa – každé z nich by mělo nést odlišné sdělení (tato videa by měla trvat jen cca 15-60 sekund).
- Otestujte si, jak jsou úspěšná videa s titulky oproti videím se zvukem.
- Otestujte si, jak jsou úspěšná videa s hudbou a zvukovými efekty oproti těm bez zvuku.
- Otestujte si, jak jsou úspěšná videa informační oproti videím, která mají pobavit.
Díky A/B testování postupně nashromáždíte mnoho dat a poznatků o vašem publiku a jeho preferencích. Potřebujete zjistit, co tito lidé mají rádi a co se jim naopak nelíbí. Pokud totiž něco funguje pro jinou firmu, není nijak zaručeno, že to bude fungovat i pro tu vaši. Nebojte se proto zkoušet nové věci. Pokaždé, když vytvoříte video, usilujte o to, abyste se z dosažených výsledků něco dozvěděli. Rozšiřujte své znalosti a vaše marketingové aktivity budou v budoucnu ještě úspěšnější – to platí i pro video.
Videa vyhodnocujte
Měli byste být zvědaví, jak úspěšná vaše videa jsou. Definujte si a monitorujte klíčové ukazatele, abyste dokázali rozlišit úspěšná videa od těch neúspěšných. Ptejte se:
- Jak reagovalo publikum?
- Vyvolalo video nějaké online konverzace?
- Vyvolal daný post více reakcí než obvykle?
- Dosahujete na některé platformě znatelně více uživatelských reakcí než na jiných?
- Jaký typ videa vám přináší nové fanoušky?
Tím, že postupně nahromadíte poznatky, se dostanete k možnosti vytvořit si obsahový kalendář. Krok za krokem se tak dostanete k tomu, že budete umět upravit svou marketingovou strategii na sociálních sítích tak, že váš obsah a reklamy budou dosahovat fantastických výsledků.
-jk-