Chceme-li si vybrat zářný příklad, mohlo by to být Amazon Go. To je v současné době nejmodernější nákupní technologie. Nemarní čas nakupujících, stačí si stáhnout aplikaci Amazon Go a přihlásit se k účtu na Amazonu. Když zákazník dorazí do obchodu, naskenuje u vstupu mobil a prostě vejde dovnitř.
Sloučení offline a online světa
Technologie Amazonu je založená na počítačovém vidění, senzorech a strojovém učení, díky kterému je možné detekovat, které položky berou zákazníci z polic. Když zákazníci opustí chytrou prodejnu, jejich účet na Amazon je odpovídajícím způsobem zkasírován prostřednictvím mobilní aplikace.
Díky tomu má společnost velmi dobré informace o tom, kdo jsou vlastně její zákazníci. V důsledku toho jim může poskytnout personalizovaný přístup nejvyšší kvality.
Umělá inteligence vede k tomu, že zákazníci utrácejí více
Podle studie společnosti Bain je pátý nákup zákazníka o 40 % větší než jeho první nákup. Když zákazníci dostanou doporučení založená na umělé inteligenci, může to také vést k tomu, že od vás nakoupí více položek.
Chcete-li transformovat data o zákaznících do zvýšených obratů, nejprve musíte shromáždit data a využít je pro odhalení zákaznických preferencí. Pak v zákaznících budujte zájem o další nabízené produkty. Tyto své poznatky byste následně měli využívat také ve chvílích, kdy zákazník navštíví vaši fyzickou prodejnu. Když to neuděláte, znamená to, že vlastně přicházíte o příjmy. Získání nového zákazníka je stále mnohem dražší než udržení a vytěžení toho stávajícího.
To je také důvod, proč Amazon využívá online data i pro nákupy ve fyzických prodejnách. Zákazník pak utratí více a ještě bude vděčný za to, že jste mu poskytli užitečná doporučení.
-jk-