Jak mohou retailové firmy propojit online a offline (1/2)

Personalizovaná zákaznická zkušenost, to je budoucnost. Maloobchodníci musejí umět propojit fyzické a online kanály.

Ilustrační snímek

Chceme-li si vybrat zářný příklad, mohlo by to být Amazon Go. To je v současné době nejmodernější nákupní technologie. Nemarní čas nakupujících, stačí si stáhnout aplikaci Amazon Go a přihlásit se k účtu na Amazonu. Když zákazník dorazí do obchodu, naskenuje u vstupu mobil a prostě vejde dovnitř.

Sloučení offline a online světa

Technologie Amazonu je založená na počítačovém vidění, senzorech a strojovém učení, díky kterému je možné detekovat, které položky berou zákazníci z polic. Když zákazníci opustí chytrou prodejnu, jejich účet na Amazon je odpovídajícím způsobem zkasírován prostřednictvím mobilní aplikace.

Díky tomu má společnost velmi dobré informace o tom, kdo jsou vlastně její zákazníci. V důsledku toho jim může poskytnout personalizovaný přístup nejvyšší kvality.

Umělá inteligence vede k tomu, že zákazníci utrácejí více

Podle studie společnosti Bain je pátý nákup zákazníka o 40 % větší než jeho první nákup. Když zákazníci dostanou doporučení založená na umělé inteligenci, může to také vést k tomu, že od vás nakoupí více položek.

Chcete-li transformovat data o zákaznících do zvýšených obratů, nejprve musíte shromáždit data a využít je pro odhalení zákaznických preferencí. Pak v zákaznících budujte zájem o další nabízené produkty. Tyto své poznatky byste následně měli využívat také ve chvílích, kdy zákazník navštíví vaši fyzickou prodejnu. Když to neuděláte, znamená to, že vlastně přicházíte o příjmy. Získání nového zákazníka je stále mnohem dražší než udržení a vytěžení toho stávajícího.

To je také důvod, proč Amazon využívá online data i pro nákupy ve fyzických prodejnách. Zákazník pak utratí více a ještě bude vděčný za to, že jste mu poskytli užitečná doporučení.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Jak mohou retailové firmy propojit online a offline (1/2)

Aktuální

Jak mohou retailové firmy propojit online a offline (2/2)