Informační stewardi zajišťují sdílení informací mezi obchodními jednotkami

Vytisknout

Chemická společnost **Dow Chemical Co.** zavedla v roce 1993 program správy znalostí, který měl napomoci při zvyšování hodnoty „tvrdého“ intelektuálního majetku, tj. patentů. Ještě větší úspory však slibovalo efektivní řízení „měkkého“ intelektuálního majetku - znalostí.

Firemní intranet, vybudovaný v polovině 90. let, zajišťoval přístup k dokumentům pro 50 tisíc zaměstnanců rozdělených do 20 obchodních jednotek. Objem informací se zdvojnásoboval každých 18 měsíců. V lednu 2000 pak byla vytvořena funkce tzv. „informačních stewardů“, kteří měli na starost „správu podnikových znalostí nové generace“.

Stewardy v jejich práci podporuje Centrum zdrojů pro správu znalostí (ozn. KMRC). Komunikace má podobu e-mailových zpráv nebo telekonferencí. Požadavky jednotlivých oddělení v oblasti správy znalostí prezentují stewardi jejich ředitelům. Největší nároky na zavádění funkce informačních stewardů vyplývají z rychlosti prosazování obecných obchodních strategií.

Jelikož se správa dokumentů v určitých odvětvích řídí přísnými pravidly, rozhodlo se vedení společnosti ponechat každé obchodní jednotce její stávající program správy znalostí.Autor příspěvku přibližuje práci tří konkrétních „informačních stewardů“.

**Datum vydání: VIII/2001**
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledge Management Magazine
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace