Účinný online marketing aneb proč udržovat zaměstnance stále šťastné

Ilustrační snímek

Firmy jako Dell, Oracle, Intel a další se rychle dovtípily, že budoucnost jejich image z velké části závisí na sociálních sítích a zaměstnanci jsou jejími nejlepšími ochránci. Jaké otázky je potřeba promyslet, ještě než své zaměstnance požádáte o budování pozitivní image? Co dalšího je nutné promyslet? Na tyto a další otázky odpovídal server Fast Company.

Ještě než oslovíte vaše zaměstnance, ujasněte si, že víte, jak správně stimulovat vaši „obhajobu“ na sociálních sítích. Zamyslete se společně nad tím, co by vaši zaměstnanci měli sdílet na sítích, a jak to celé může ovlivnit jejich obsah. Víte, že patříte mezi ty společnosti, pro které je tento typ online marketingu skutečně vhodný?

Proč nás mají hájit zaměstnanci?

1. Značky a zaměstnanci mají různé následovníky, a proto jsou zaměstnanci neocenitelným prostředníkem mezi značkou a publikem, na které by jinak bylo nemožné nebo příliš drahé zacílit. Stejně tak i přesah je často minimální. Například zaměstnanci společnosti Cisco mají desetkrát více následovatelů než firemní profily a přesah publika jsou pouhá 2 %.

2. W-O-M věří až 84 % spotřebitelů, jak uvedla ve svém nedávném průzkumu agentura Nielsen. Ti důvěřují samozřejmě doporučení od lidí, které znají, a důvěra ve známého, který je zároveň zaměstnanec firmy, posiluje samozřejmě i důvěru ve značku. Další argumenty dokládá i společnost Forrester Research, podle níž v roce 2013 až 70 % dospělých v online světě dalo na doporučení od známých a rodiny, zatímco pouhých 15 % se nechalo ovlivnit posty samotných firem na sociálních sítích.                              

Společnost Dell už před třemi lety pochopila význam zaměstnanecké „obhajoby“ na sociálních sítích. Přes 10 000 jejích zaměstnanců zašlo však mnohem dál než je pouhé sdílení brandových zpráv. Odpovídají na otázky, děkují zákazníkům, píší vlastní blogy, dávají obchodní tipy a mnoho dalšího. Tento program však není navržen tak, aby zaměstnanci papouškovali marketingové taháky, ale aby se sami stali myšlenkovými vůdci značky. Tím se identita značky přesouvá od samotného loga, vedení či produktů k jednotlivým osobnostem společnosti.

Image značky mohou posílit pouze spokojení zaměstnanci

Marketingová aktivita vašich zaměstnanců však nemá šanci na úspěch, pokud se ve vaší společnosti budou cítit mizerně. Demoralizovaný zaměstnanec nikdy nevyprodukuje důvěryhodný obsah a navíc bude riskovat i důvěru svých přátel (a vašich potenciálních klientů). Jinými slovy, kultura vaší společnosti musí být otevřená, přátelská a podporovat očekávání vašich zaměstnanců. Pouhé finanční ohodnocení ale mnohdy nestačí.

Máte ve vaší společnosti podobný program zaměstnaneckých referencí pro posílení image značky?

-bn-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company