Tahanice o definice

Vytisknout

Od roku 1979, kdy Peter Drucker poprvé použil termínu „znalostní pracovník“, roste zájem o rostoucí počet znalostních pracovníků a tím i znalostní management. Objevily se pozice jako „znalostní vedoucí“ nebo „vedoucí organizačního učení“ apod. V obchodní terminologii je za znalost považováno uvědomění získané zkušeností nebo informací, kterého se užívá ke zvýšení porozumění zaměstnanců něčemu, co vede k inovaci nebo zlepšuje dovednosti.

Ačkoli bylo publikováno mnoho materiálu, odehrálo se mnoho konferencí a diskuzí, chybí jednoznačná definice znalostní práce. Samozřejmě existují pokusy o nejrůznější definice od „všichni pracovníci jsou znalostní pracovníci“ až k „znalostní práce neexistuje“. Kritici se domnívají, že znalostní práce je synonymem práce ve věku informací a zaměňují pojem „znalostní“ za „informační“. Jiné definice vidí znalostní práci jako práci prováděnou technickými profesemi v IT, výzkumném a vývojovém průmyslu. Další považují za znalostní pracovníky všechny, kdo zvyšují hodnotu společnosti. Podle toho by znalostními pracovníky byli i montéři nebo servírky. Zkrátka jednotné definice se nedostává.
Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com
Štítky: Správa znalostí
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace