Staňte se dobrým šéfem

Zřejmě si myslíte, že lidé opouštějí svá zaměstnání především z finančních důvodů. Nedávná zahraniční studie však dokázala, že důvodem číslo jedna je však nespokojenost s jednáním nadřízených. Jedním z hlavních faktorů nevhodného zacházení je špatné umění komunikace.

Naštěstí je možné učit se správné komunikaci. Vedoucí přitom potřebují nejvíce zapracovat na několika bodech:
* Naučit se lépe naslouchat. Věnovat zaměstnancům dostatek pozornosti,
* Udělat si na své svěřence čas. Nejosvědčenější je stále osobní kontakt bez použití komunikačních technologií,
* Pokud mají ve firmě nastat nějaké změny, dobře o nich informujte všechny zaměstnance, které ovlivní,
* Umožněte všem, aby vás znali, tedy věděli kdo jste, za čím si stojíte,
* Poskytněte všem pravidelnou zpětnou vazbu a vyhněte se překvapením,
* Pokud mluvíte ke skupině zaměstnanců, buďte co nejefektivnější,
* Neskrývejte se za e-mail, snažte se řešit maximum záležitostí osobně, v horším případě telefonicky.

**Datum vydání: III/2002**
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral