Rady začínajícím manažerům

Začínající manažeři by si měli uvědomit, že jsou pod drobnohledem celého pracoviště. Zaměstnanci sledují jejich chování a dělají si podle toho úsudek o jejich rozhodování. Sledují, koho nový manažer přibírá, na jaké dovednosti klade důraz a jaké osobnosti mu vyhovují. Zajímá je také, jak se dívá na výkonnost.

Pro dobré řízení většinou neexistuje přesný recept. Manažer by ale měl dbát toho, aby se choval k ostatním tak, jak chce, aby se chovali oni k němu. Například chce, aby mu zaměstnanci naslouchali, ale dělá chybu, když naslouchá on jim. Neměl by také vzbuzovat dojem, že se na něho zaměstnanci nemohou obrátit beze strachu.

Důležitým předpokladem pro vedení ostatních je sebevědomí. Manažer by měl umět zdůraznit správné chování v konkrétních situacích.

- Naslouchejte svým lidem.

- Buďte přístupní.

- Ukazujte upřímný zájem o zaměstnance.

- Poskytujte a přijímejte zpětnou vazbu.

- Obklopujte se silnými hráči.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace