Průvodce prezentací kariéry na síti LinkedIn

Uživatelé profesní sociální sítě LinkedIn často slýchají, jak důležité je aktualizovat si svůj profil, ne všichni však nejspíš dobře vědí, jak to udělat.

Dnes se proto zaměříme na doporučení, kterým položkám je třeba věnovat pozornost v závislosti na tom, v jakém stádiu kariéry se právě nacházíte.

Ilustrační snímek

Lidé, kteří mají jen malou nebo žádnou pracovní zkušenost, mohou jen sotva tvrdit, že jsou ve svém oboru dobře známí. Podle článku na serveru fastcompany.com by měli ve svých profilech zdůraznit nadšení pro určitou oblast práce a také to, jak se tento zápal odrazil v jejich dosavadních činnostech - projektech, prezentacích nebo účasti na relevantních akcích.

Po prvních dvou letech praxe se přesunete mezi profesionály, jejichž školní aktivity již nebudou tak důležité. Místo nich proto v profilu zdůrazněte své dovednosti a zkušenosti, ale zachovejte stručnost. Dlouhé odstavce textu odradí potenciální čtenáře.

V případě délky praxe od 7 do 15 let je vhodné zdůraznit nejen odborné dovednosti a schopnost vést, ale také přidat síť kontaktů, kterou jste si vytvořili. Platí to zejména tehdy, pokud jsou některá jména dobře známá ve vašem oboru a navíc připravená dát vám doporučení, které bude součástí vašeho profilu.

S praxí delší než 15 let, kdy jste například dosáhli úrovně nejvyššího managementu, jde především o potvrzení vaší pozice předního experta v oboru. Efektivní způsob, jak toho dosáhnout, je sdílení myšlenek a názorů prostřednictvím LinkedIn Pulse nebo odborných diskusních skupin.

Pokud nejste zrovna nadšenci do psaní, můžete například zveřejňovat krátká videa k různým tématům nebo přidávat krátké komentáře k článkům jiných autorů. Tímto způsobem se zviditelníte ve své komunitě a zároveň podnítíte zajímavé diskuse.

-kk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company