Otázky pro výběr členů virtuálních týmů

Ilustrační snímek

Virtuální týmy jen zřídka zůstávají dlouhodobě ve stejné sestavě, vedoucí těchto týmů by proto měli umět vybírat správné lidi pro tento typ práce. Čtení životopisů nestačí, s uchazeči je třeba mluvit. Vedení pohovorů s uchazeči však může být velmi náročné, jelikož může probíhat na dálku. Musíte tedy spoléhat na odpovědi uchazečů, a proto jsou klíčové otázky, které budete klást.

Počítejte s tím, že uchazeči budou mít tendenci odpovídat tak, jak si myslí, že chcete, aby odpovídali. Ptát se, zda již někdy pracovali vzdáleně, je proto zbytečné – většinou uslyšíte ano. Raději se ptejte na následující otevřené otázky, které shrnul server Management-issues.com.

Jaké máte zkušenosti s prací ve virtuálním týmu?

Nechte uchazeče mluvit o tom, jaké má zkušenosti s technickou stránkou práce na dálku a také s řízením vztahů s ostatními členy týmu.

Jaké technologie jste používal pro práci na dálku?

Nový člen týmu k vám nemusí přijít s prázdnou, může vás naučit pracovat s nástroji, které dosud nepoužíváte.

Jakým problémům, s nimiž jste se setkal v minulosti, byste se chtěl při práci pro náš tým vyhnout?

Tato otázka vám pomůže blíže odhalit dosavadní zkušenosti uchazeče a také vymezit priority pro jeho školení a onboarding.

Jak vypadá vaše pracovní prostředí?

Zjistěte, z jakého prostředí uchazeč pracuje a jaké možnosti mu toto prostředí dává. Pojem "domácí kancelář" může znamenat leccos.

Jaký je váš pracovní styl?

Smyslem této otázky je zjistit, jak se vám s tímto uchazečem bude pracovat. Je to samotář? Jak častý kontakt s ostatními je mu příjemný? Umí jednat proaktivně?

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues