Opravdu nejde o pravdu

Základním omylem mnoha manažerů je přesvědčení, že nejdůležitější v jejich práci je pravda. Pravda je však relativní pojem a ve světě obchodu navíc platí fakt, že nejdůležitější ze všeho jsou vztahy s okolím a manažerský styl, nikoli to, kdo má v kterém konkrétním případě pravdu a kdo ne. Domnívat se, že mohu říci nebo udělat cokoli, co považuji za pravdivé bez ohledu na to, jak to zapůsobí na ostatní zúčastněné strany, je dnes v manažerské práci nepřípustné. Položme si otázku ze života: Je lepší vždy prosazovat vlastní pravdu, nebo si pokazit vztahy se zákazníky?

Prosazování vlastní pravdy za každou cenu může mít neblahý vliv na kariéru každého manažera. Rozhněvat si důležité lidi nemá žádný pozitivní smysl. Manažer musí být především diplomat a měl by mít vždy na paměti, že v obchodní branži mají lidé dlouhou paměť. Není správné domnívat se, že změní-li pracoviště, nebude se již dostávat do konfliktů se svým okolím. Naopak je třeba pochopit, že změnu vyžaduje on sám a jeho chování. Toto je několik tipů proto, jak si kvůli vlastní pravdě neznepřátelit důležité osoby:

- Uvědomte si, že lidé ve vašem okolí mají přímý vliv na vaši kariéru. Váš úspěch závisí na tom, jak s nimi budete umět jednat.
- Ke každému přistupujte důstojně a s respektem.
- Buďte taktní a diplomatičtí.
- Máte-li na výběr mezi tím být na někoho hrubý nebo slušný, zvolte slušnost.
- Vzdělávejte se v oblasti asertivity, která vás naučí vyjádřit váš názor společně s respektem k druhé straně.
- Rozvíjejte své vztahy s okolím, buďte ochotní a otevření požadavkům druhých.

**Datum vydání:** III/2003
Zdroj: Occupational Hazards - bezpečnost práce a ergonomie ve firemních programech, legislativa, řízení, zdraví
Zobrazit přehled článků ze zdroje Occupational Hazards