Vzdělávejte sebe i své podřízené
Vzdělání, přehled a připravenost. To jsou podle INSEAD Knowledge klíčové faktory při zvládání změn a výzev. Nepodceňujte svůj rozvoj ani rozvoj svých pracovníků a budete tak připraveni na mnohem širší spektrum situací.
Předem si připravte postupy pro krizové situace
Štěstí přeje připraveným. Je proto ideální, pokud si jako tým jste schopni připravit alespoň rámcovou osnovu postupu pro případ, že nastanou nějaké krizové situace. Nečekejte s plánováním až na příchod krize.
Zjednodušte komunikaci
Změny a nečekané události se dají zvládnout pouze za předpokladu, že jako tým dovedete efektivně komunikovat. Připravte se na řešení i nestandardních situací tím, že zjednodušíte a vyjasníte komunikaci ve vašem týmu.
Dejte při rozhodování alespoň částečně slovo všem pracovníkům
Řadoví pracovníci mají často řadu velmi inovativních nápadů a mívají i vhled do věcí, do kterých lidé na manažerských postech tolik nutně nevidí. Do rozhodování na úrovni týmu proto zahrňte i řadové pracovníky a naslouchejte jejich podnětům.
Diverzifikujte vaši činnost
Krizím a změnám se nejlépe čelí tím, že nemáte všechna želízka v jednom ohni. Jako tým byste proto měli alespoň do nějaké míry diverzifikovat svoji činnost a nebýt tak závislí pouze na jednom typu činnosti nebo třeba na jednom klientovi.
-mm-