Jak nepřijít o klíčového zaměstnance

Jedním z momentů, kterého se majitelé malých firem obávají, je oznámení klíčového zaměstnance, že chce odejít. Je možné změnit jeho/její názor, ale závisí to na tom, jak flexibilní můžete nebo chcete být. A také na tom, jak opatrně a ohleduplně s ním nebo s ní jednáte. Když oznámila Rachel Imison, jedna z vice prezidentek Lou Hoffmana, že odchází, podnikl kroky k jejímu udržení, které se mohou zdát zvláštní. Nabídl jí tři měsíce dovolené, aby si mohla vše promyslet, a pak upravil její práci, aby umožňovala pružnější pracovní rozvrh. Jestliže si chcete udržet cenného pracovníka, musíte rychle zareagovat a dát mu najevo, že si skutečně nepřejete jeho odchod.

Odchod důležitého zaměstnance může malou firmu v mžiku poškodit. Podle Leigha Branhama, autora knihy 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí, by majitelé firem, kteří si vážně chtějí udržet klíčové zaměstnance, měli řešit situaci okamžitě: Zrušit dohodnuté schůzky, pokud je to nutné, nebo odjet za zaměstnancem, pokud pracuje v jiné lokalitě. Zahájit s ním dialog, aby zjistili všechny příčiny plánovaného odchodu. Důvod „více peněz“ pravděpodobně skrývá nepříjemnější příčiny, nebo se jím chce zaměstnanec vyhnout konfrontaci. Tato debata by se měla odehrávat v soukromí. Diskuze druhý den, nebo o několik dní později vám umožní zotavit se z první emocionální reakce a budete mít čas zvážit, zda opravdu tohoto pracovníka potřebujete udržet, nebo se firma bez něj obejde. Uvědomte si, že vy sami můžete být tím problémem. Možná jste způsobili, že se pracovník necítí dostatečně ohodnocen, možná jste mu nakládali příliš velkou zátěž, možná jste mu nedali dost odpovědnosti. Pokud mu slíbíte změny, musíte to myslet upřímně. Jestliže sliby nedodržíte, ztratíte ho.

-ba-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek