Jak jednat s nepříjemnými zákazníky

Věděli jste, že zákaznický servis je mnohdy to nejdůležitější z celé společnosti? Pokud totiž máte nového zákazníka a chováte se k němu mile a vřele, pak se k vám bude vracet a informovat o vás své přátele.

Každý zákazník vaší společnosti by měl být považovaný za VIP. Tedy nejen ten dlouholetý a nejbohatší, ale i ti nepříjemní, zlostní, kteří vás zkoušejí a neustále si na něco stěžují. Jak efektivně s tímto druhem zákazníků jednat?

Při jednání s takovým typem zákazníků je v první řadě důležité zachovat klid. Buďte milí, přátelští, usmívejte se a ptejte se, jak můžete pomoci. Možná vás to bude stát přemáhání a budete si myslet úplně něco jiného, ale náš zákazník, náš pán.

Pokud si na něco zákazník stěžuje, je důležité, abyste uznali jeho pravdu, omluvili se mu a ujistili ho, že pro něj uděláte, co budete moci. Pokud bude zákazník nějaký zvlášť nepříjemný, nebojte se zavolat někoho z vedení, kdo už si s ním poradí.

-pk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101