10 tipů pro řízení složitých zaměstnanců

Mnoho manažerů se dostane na vedoucí pozici díky tzv. tvrdým dovednostem (hard skills). Ne všichni však absolvují školení, jak řídit lidi, zejména ty složité. Článek proto shrnuje deset doporučení.

- Dokumentujte. Nikdy nemůžete bez rizika propustit zaměstnance bez řádné dokumentace.

- Dokumentujte školení a koučování. Zachovejte si důkazy o tom, co všechno jste udělali pro rozvoj složitých zaměstnanců.

- Vyhýbejte se slovu „postoj“. Neupozorňujte zaměstnance na to, že vám vadí jejich postoj. Je to příliš osobní a naopak málo specifické.

- Soustřeďte se na kvalitu jejich práce. Snažte se nesoustředit na to, že se složitý zaměstnanec například vždy divně tváří, když mu dáte nový projekt. Raději se zabývejte fakty, tj. výsledky jeho práce.

- Buďte objektivní. Vyvarujte se subjektivity při popisu jejich chování nebo práce. Soustřeďte se na to, aby jejich cíle byly měřitelné, specifické, vyčíslitelné a zdokumentované písemně.

- Poskytujte specifické příklady očekávaného chování a kvality práce. V první řadě by měly být složitým zaměstnancům jasné.

- Uvědomujte si, jak prezentujete sebe. Jste jejich vzorem. Dávejte si proto pozor, zda správně používáte oční kontakt, tón hlasu a další neverbální projevy.

- Dávejte jasně najevo, co se stane, pokud se dotyční zaměstnanci nezlepší. Upozorňujte na firemní politiku.

- Hledejte základní příčiny chování složitých zaměstnanců. Nemají jednoduše rádi svou práci? Pracovali by raději v jiném oddělení? Řeší osobní záležitosti, o kterých byste měli vědět? Zeptejte se jich, zda je vše v pořádku.

- Organizujte schůzky pro sledování pokroku složitých zaměstnanců. Zaprvé se to může hodit u případného soudu a zadruhé budete mít příležitost zaměstnance pochválit a více s nimi komunikovat.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com