Jak vypadají weby českých firem
Třetina firem má webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením, tedy mobilním telefonům a tabletům. V některých odvětvích (například ubytování, média, IT) je pro mobilní zařízení optimalizováno více než 50 % firemních webů.
Většina, konkrétně 60 %, firemních webů je dostupná pouze v češtině. Výskyt cizojazyčné verze webových stránek se významně liší v závislosti na velikosti firmy a oboru podnikání.
Nejčastější službou, kterou firemní webové stránky nabízejí, je možnost nahlížení do katalogů a ceníků nabízených produktů a služeb. 40 % webů nabízí možnost objednávky či rezervace vybraného produktu nebo služby.
Nejvíce funkcionalit mají weby firem nabízejících ubytování a stravování, obchodních firem či subjektů působících v sektoru médií a telekomunikací.
Webové stránky a profil na sociálních sítích*), leden 2016 (v %)
Zdroj: ČSÚ
České firmy na sociálních sítích
„Hlavní výhodou firemní prezentace na sociálních sítích je budování vztahu s příznivci, poskytování podpory a relevantních informací. Firmy tak mohou relativně pohodlným interaktivním způsobem získat zpětnou vazbu na své produkty či služby,“ vysvětluje Kamila Burešová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.
Vlastní účet na sociálních sítích (Facebook, LinkedIn apod.) má 30 % českých firem. V lednu 2016 nejčastěji využívaly sociální sítě cestovní agentury a kanceláře a podniky nabízející ubytování.
Celkem 29 % českých firem má zároveň webové stránky i profil na sociálních sítích. Více než polovinu z nich tvoří velké firmy.
Využívání sociálních sítí každým rokem roste. Přesto se Česká republika se spolu se Slovenskem, Maďarskem, Bulharskem či Rumunskem z hlediska využívání sociálních sítí řadí na konec žebříčku Evropské unie.
Sociální sítě určené ke sdílení multimediálního obsahu, z nichž zřejmě neznámější je portál YouTube, využívá 11 % českých firem. Blogy a blogovací platformy, jako je například Twitter, používá jen 6 % českých firem.
5 % firem používá webové stránky typu wiki, na kterých může prakticky kdokoli rychle editovat a aktualizovat obsah. Nejčastěji jsou to IT firmy (36 %).
-kk-