Smartphony v byznysu (2/2): Použitelný web je základ

V předchozím článku jsme viděli, co to jsou mikromomenty a co musíte udělat, abyste je využili k oslovení uživatelů chytrých telefonů. Pokud však chcete uspět, musíte především mít kvalitní web.

Váš web musí usnadňovat nákup i hledání informací. Pouze rychle načtené a dobře fungující webové stránky a aplikace dnes mají šanci uspět. Nákupy na vašem webu musí být snadné a nekomplikované.

Hledání provozoven v okolí je používáno stále častěji – v posledních letech se tento typ vyhledávání stal opravdu běžným. A mikromomenty jsou velmi často právě o tom, co má uživatel blízko. Proto byste si měli zřídit firemní zápis na Googlu (je zdarma) a ujistit se, že bude aktuální a funkční. Také byste měli optimalizovat své webové stránky, aby se při vyhledávání provozoven v okolí zobrazovaly.

Vaše stránky by měly dobře využívat SEO, a to hlavně proto, aby se vaše klíčové produkty a služby zobrazovaly vysoko ve výsledcích vyhledávání. Kvalitní obsah je rozhodující. Na webu vaší společnosti by měl být kvalitní blog nebo jiný přínosný obsah.

Optimalizujte výkon webu nebo aplikace

Výkon je také velice důležitý, především rychlost načítání webu. Pokud se vaše stránky načítají déle než 3 vteřiny, pravděpodobně ztrácíte zákazníky.

Téměř třetina uživatelů smartphonů okamžitě přepne na jinou webovou stránku, pokud se ta současná nenačítá dostatečně svižně. A totéž platí u výkonu mobilních aplikací.

Optimalizujte také obsah – pokud se na vašem webu informace hledají těžko, opět ztrácíte uživatele. Rychlost načítání stránky je možná ještě důležitější dnes, kdy každý používá mobilní telefon, než v době kdy všichni používali stolní počítače.

Myslete na zkušenost zákazníků

Zvažte obsah vašeho webu. Je pro návštěvníky? opravdu užitečný Co návštěvník uvidí jako první? Jak rychle zjistí nebo najde to, co potřebuje? Možná je váš web zbytečně komplikovaný a nepřehledný.

Zjednodušte také zákaznickou cestu. Komplikovaný nákupní proces nebo košík, který vyžaduje příliš mnoho kroků k dokončení, vás opět může připravit o zákazníky.

Snažte se uživatele a zákazníky na webu ničím nerušit a neodvádět jejich pozornost. Uživatelé, kteří jsou rozptýleni, obvykle nákupní proces nedokončí, tak na to myslete.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Smartphony v byznysu (1/2): Jak přilákat nové zákazníky

Aktuální

Smartphony v byznysu (2/2): Použitelný web je základ