Smartphony v byznysu (1/2): Jak přilákat nové zákazníky

Smartphony se používají všude. V současnosti je proto pro firmy klíčové zacílit právě na uživatele mobilů, protože smartphony hrají klíčovou roli v každodenním životě prakticky každého. Abyste využili obrovského potenciálu této oblasti, měli byste se zaměřit na tzv. mikromomenty.

Co to mikromomenty vlastně jsou?

Mikromomenty jsou podle společnosti Google zásadní kontaktní místa (touch pointy) v rámci zákaznické cesty při online vyhledávání. A když se tyto mikromomenty shromáždí, ve výsledku právě na nich záleží, jak daná zákaznická cesta skutečně dopadne.

Nejde jen o sledování toho, v jakém čase a na jakém místě zákazník něco hledá na internetu, ale také o to, při jaké činnosti a za jakých okolností.

Společnost Google vnímá jako zásadní tyto čtyři momenty:

  • když uživatel chce něco vědět,
  • když chce někam jít,
  • když chce něco dělat,
  • když chce něco koupit.

Právě v těchto momentech uživatelé na internetu něco vyhledávají a jsou ochotni něco koupit, vysvětluje článek na webu business2community.com.

Například pokud prodáváte kuchyňské náčiní, důležitý mikromoment je okamžik, kdy uživatel (při zkoumání receptu) na smartphonu hledá nádobí, které mu v kuchyni chybí. To je okamžik impulzivního nákupu, kdy je prodej jednoduchý. Abyste tohoto zákazníka skutečně získali, musí však vaše platforma být optimalizována.

Pokud prodáváte sportovní vybavení pro posilování, mohou vaše klíčové mikromomenty nastat tehdy, když uživatel hledá po cvičení nové cviky nebo potřebné vybavení. Všechny tyto momenty jsou velmi lukrativními příležitostmi pro firmy, které chtějí prodat své produkty novým zákazníkům.

Zahrňte mikromomenty do zákaznické cesty

Zkuste předvídat, jaké budou mikromomenty pro vás. Připravte řešení ještě předtím, než tyto momenty nastanou. Pomůže vám vaše aktuální analytika. Můžete třeba začít s produkty, které zákazníci nejčastěji vyhledávají.

Zákazníci, kteří nakupují na smartphonu, hledají vždy rychlý a snadný nákup. Zde se opravdu nemůžete spoléhat na loajalitu ke značce. To však také znamená, že můžete snadno oslovit a získat zcela nové zákazníky.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Smartphony v byznysu (1/2): Jak přilákat nové zákazníky

Aktuální

Smartphony v byznysu (2/2): Použitelný web je základ