Digitalizace zákaznické zkušenosti: Příklad srbské banky

Chcete-li být skutečně úspěšní, musíte využít digitální technologie k posunutí zákaznické zkušenosti na další úroveň. A zahrnout všechna digitální místa, kde s vámi zákazníci přicházejí do kontaktu.

Ilustrační snímek

Telenor věděl, že srbské bankovnictví bylo pro zákazníky velmi nepohodlné. Pobočky byly moc daleko, fronty byly dlouhé a papírování bylo prostě příliš.

První čistě mobilní banka v Srbsku, Telenor Banka, to měla roku 2014 změnit, popisuje článek na webu obchodní školy INSEAD. Ze zkušenosti srbské Telenor Banky si můžeme odnést 3 základní poznatky.

1. Digitální služby nemůžete nabízet všem

Ne všichni Srbové byli připraveni na mobilní bankovnictví. Zaměřit se na všechny obyvatele by si vyžádalo kompromisy. Telenor se tedy rozhodl zacílit na Srby žijící ve městech, kteří měli rádi technologie. Tito lidé fungovali jako ambasadoři a novinky ohledně nové banky sami sdíleli se svými známými na sociálních sítích.

Pokud by se banka rozhodla připravit službu zacílenou na větší část populace, nemohla by být tak inovativní a nezískala by tolik pozornosti. S produkty připravenými pro malou část populace máte větší šanci svým zákazníkům nabídnout něco, co je skutečně potěší.

2. Nepropagujte službu, ale její přínosy

Televizní reklamy nepropagovaly bankovní aplikaci. Zobrazovaly lidi, kteří si užívají  volný čas, který získali díky využívání mobilního bankovnictví. „Navštěvujte své přátele, ne pobočky banky“ – tak zněl jeden ze sloganů.

V digitálním světě jsou značky opravdu důležité. Zákazníci jsou dnes dobře informovaní, mají vysoká očekávání, umějí si vybírat a sami mohou pomáhat značkám s budováním jejich renomé.

3. Zjednodušte procesy

Lidé v Telenoru se ze všech sil snažili udělat svůj produkt tak, aby byl skutečně jednoduchý a transparentní. Zážitek z bankování s touto společností měl být jedinečný. A skutečně, vše bylo opravdu snadné a rychlé. Nezbytným začátkem bylo zjednodušení byznysových procesů.

Banky by skutečně měly finanční služby zjednodušit, aby byly pro jejich klienty snadno pochopitelné. Zákazníci také očekávají dobrý servis všude, kde s bankou přijdou do styku. Banky, které se budou držet svých složitých procesů, postupně o své zákazníky zcela jistě přijdou.

Shrnout to celé můžeme takto: Technologický pokrok sám o sobě nestačí.

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge