Zahoďte seznam úkolů

Neschopnost plánovat vlastní čas vede k tomu, že se ve svém každodenním životě cítíme zahlcení povinnostmi. Důležité věci pro vyvážení našich životů stále odsouváme na později. Článek popisuje čtyři techniky time managementu, které mohou pomoci přestat s odkládáním a získat kontrolu nad věcmi, které děláme.

- Používejte plánovač, který můžete stále nosit s sebou. Sami si zvolte, zda budete mít papírový nebo elektronický. Důležité je však mít pro každý den nejméně jednu stránku. Naučte se všechno psát na jedno místo.

- Zahoďte seznam úkolů. Vymažte jej ze svého počítače. Seznamy úkolů jsou zastaralé. Přispívají k neúčinnosti vašich kroků a růstu hladiny frustrace. Než však seznam skutečně zahodíte, dopřejte si pár vteřin přemýšlení o každé zapsané položce a položte si magickou otázku, která ukončuje odkládání: Kdy tohle udělám? Každou položku ze seznamu si přepište na konkrétní den ve svém diáři. Nestresujte se zbytečně kvůli nutnosti přepisovat úkoly na jiné dny vzhledem k jiným prioritám. Toto přepisování má silný motivační charakter s slouží účelu plánování času. Pokud však již odkládáte poněkolikáté, zeptejte se sami sebe, zda je skutečně třeba danou věc udělat.

- Kdykoli se rozhodnete něco v budoucnosti udělat, zeptejte se nejprve, kdy konkrétně. Zapište si to na konkrétní den ve vašem diáři. Ani nejlepší upřímný záměr vám s plánování času nepomůže, pokud si nedáte závazek, kdy s tím budete něco dělat.

- Každé ráno otevřete svůj diář. Osmdesát procent hodnoty plánovacího systému závisí pouze na dvou věcech – okamžitém zapisování věcí, které chcete udělat a každodenním otevírání diáře.

-kk-

Article source HRM Guide - information about Human Resource Management
Read more articles from HRM Guide