Prezentace není všehochuť ani nákupní seznam

Ani velké nadšení pro věc a dlouhé hodiny strávené přípravou vám nezaručí, že vaše prezentace sklidí takový úspěch, jaký si představujete. Jak se říká, i mistr tesař se někdy utne, ale proč by to měl být váš případ? Přečtěte si doporučení serveru HR Communication, jak by vaše prezentace rozhodně vypadat neměla.

Zahlcení informacemi

Účelem žádné prezentace není říci vše, co o dané věci víte. Dávejte si pozor, abyste svým nadšením a snahou říci co nejvíce, zbytečně nemátli posluchače.

Všehochuť

Prezentace by neměla být jen souhrnem různých bodů, které spolu více či méně souvisejí. Měla by vycházet z jednoho klíčového sdělení.

Nákupní seznam

Prezentace by neměla vypadat ani jako seznam po sobě jdoucích bodů, které odříkáte bez toho, abyste je podložili příběhy, případovými studiemi a dalšími praktickými důkazy.

Příliš mnoho důkazů

Opakem "nákupního seznamu" je prezentace, která se skládá z přílišného množství příběhů, vtipů a statistik. Může sice být zábavná, v konečném důsledku si z ní však posluchači neodnesou žádné poznatky. Držte se jednoduché struktury tří částí.

Málo času

Prezentaci byste si vždy měli předem vyzkoušet, abyste věděli, jak dlouho bude trvat. Nestane se vám pak, že budete muset spěchat, vynechat některé připravené body a zbytečně se stresovat.

Překvapení na konec

Nenechávejte si hlavní sdělení své prezentace až na konec. Bezpečnější je představit cíle prezentace hned v úvodu, aby posluchač jasně věděl, co může očekávat.

Pomalý start

Sebe, pozadí přípravy prezentace, metodologii a další úvodní informace představte co nejstručněji. Větší část času by vám měla zůstat pro samotné sdělení.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace