Nejlepší kouč? Sigmund Freud!

Tradičními poskytovateli koučování manažerů jsou konzultantské firmy nebo jednotlivci se zkušenostmi z oblasti řízení lidských zdrojů, organizačního rozvoje nebo managementu jako takového. Firmy tak hledají dobré kouče mezi těmito lidmi. Jde totiž o poměrně mladé odvětví, takže se nemohou spoléhat na žádný formální proces, který by kvalitu jednotlivých koučů potvrdil. Když pak položíte běžnému manažerovi otázku, zda by uvažoval o koučovi s původní profesí psychologa, stanete se v jeho očích osobou, která ho považuje za blázna. Odborníci, například z Americké psychologické asociace (APA), však vidí v nástupu klinických psychologů a poradců do oblasti profesionálního koučingu vzestupný a pozitivní trend.

Firmy si začínají uvědomovat, že psychologové jsou odborníci na problémy fungování týmové i samostatné práce. Otázkou zůstává pouze to, zda se patřičně orientují také v byznysu. Ideálním koučem se tak jeví být psycholog, který dokáže v komunikaci používat i jinou terminologii než psychologickou a má dobré povědomí o obchodování. Psychologové jsou vyškoleni na to, aby dokázali pracovat s citlivými osobními záležitostmi a zachovali přitom profesionální přístup. Manažeři od nich mohou očekávat diskrétnost, která hraje i v byznysu nezanedbatelnou roli.

-kk-

**Datum vydání:** III/2005
Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com