Nebojte se uskutečnit své nápady

Nové nápady se objevují často, skutečně důležité však je, jak s nimi naložíte. Všechno koneckonců začíná jako malý nápad. Musíte si uvědomit, které jeho vlastnosti jsou ty nejpřínosnější – o co přesně mohou mít ostatní zájem. Nezmeškejte příležitost prosadit svou myšlenku, protože byste zcela jistě litovali, kdybyste si ji nechali pro sebe a nakonec s ní přišel někdo jiný. Svou myšlenku kriticky zhodnoťte: zeptejte se sami sebe, jaký problémy váš nápad řeší. Skutečně jste zcela přesvědčeni o proveditelnosti vaší myšlenky? Pokud ano, začněte ji testovat, radí web business2community.com.

Otestujte svůj nápad

Sami býváme zaujatí a snadno sami sebe přesvědčíme o tom, že náš nápad je prostě skvělý. Proto svůj nápad otestujte u těch, na které by realizace kladla nějaké dodatečné požadavky. Také můžete svůj nápad probrat na poradách nebo ve vnitrofiremních online diskuzích. Musíte vědět, jestli je o vámi nabízené změny zájem. A mají tento zájem všechny nebo aspoň většina zúčastněných stran? Pokud ne, zkuste jejich zájem vyvolat. Odpovědi získané v diskuzích s nimi můžete využít k tomu, abyste si udělali představu o tom, jak vypadá celková situace a jak do ní váš návrh zapadá.

Začněte malými kroky a vytvořte svému nápadu značku

Vaše myšlenka je určitá vize budoucnosti. Zacilte na změnu k lepšímu, se kterou se budou moci ostatní spolupracovníci ztotožnit a která je nadchne. Čím více lidí zaujmete, tím lépe bude váš nápad přijat a rozvíjen. Soustřeďte se na to, aby váš nápad byl lákavý a užitečný. Začněte malými krůčky, spolupracujte s lokálními pobočkami a týmy. Postupně se vámi nastartovaná změna může rozšiřovat, prohlubovat a získávat si více pozornosti, zdrojů i zastánců.

Vytrvejte i přes prvotní neúspěch

Když hned neuspějete, nevzdávejte to. Buďte trpěliví, snažte se dál a prezentujte svůj nápad jednoduše a srozumitelně. Velké změny a fascinující nové koncepty nebyly nikdy zavedeny za jednu noc. Věřte si, vždyť dokážete nacházet nové příležitosti k růstu byznysu i ke změnám způsobu, jakým je dělán. Někdy může pomoci, když svůj počáteční nápad lehce poupravíte tak, aby vyhovoval aktuálním podmínkám, které s mezitím mohly změnit.

Jaký nápad se vám naposledy podařilo prosadit i přes počáteční neúspěch?

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace