Na co se soustředit při hodnocení manažerů, kteří řídí týmy na dálku

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Pokud po celý rok koučujete své podřízené správně, nemělo by vám každoroční hodnocení jejich práce dělat problém. Především pokud máte jasně stanovené cíle, které jsou reálné. Vaše situace však může být mnohem složitější, když máte hodnotit pracovní výkony manažerů, které své týmy řídí na dálku. Nelze potom postupovat zcela stejně tak, jako když hodnotíte manažera, který vede tým, s nímž sdílí jednu kancelář. Pro manažery, které řídí své týmy na dálku, je totiž naprosto zásadní jejich znalost a schopnost efektivně využívat technologie, které takové řízení umožňují. Podle webu management-issues.com je právě toto jedním z nejdůležitějších kritérií pro hodnocení v případě manažerů a jejich vzdálených týmů.

Schopnosti a dovednosti lídrů, kteří řídí týmy na dálku

Nezáleží na tom, jestli je manažer ve stejné místnosti jako jeho tým, nebo jestli je tisíc kilometrů daleko – jeho základní úlohy jsou stejné. Chcete, aby zajistil, že bude práce hotova včas a že budou dosaženy stanovené cíle. Manažer vzdálený tisíce kilometrů však potřebuje mít určité dovednosti, které místní manažer nezbytně nepotřebuje. Tradičně vágní a nesnadno uchopitelná sekce každoročního hodnocení nadepsaná „Komunikační schopnosti“ dostává najednou naprosto jasné obrysy. Jeden element komunikace je totiž v případě řízení na dálku klíčový – je to technologie. A skutečně, téměř každý manažer používá online nástroje, které usnadňují koordinaci týmu. A téměř každý manažer také považuje tyto nástroje za nezbytné pro dosažení dobrých výsledků. Počet manažerů, kteří jsou si jisti tím, že tyto nástroje používají správně, je však překvapivě nízký – pouze 1 z 10.

Zruční uživatelé technologie

Manažeři, kteří řídí své týmy na dálku, tak samozřejmě musejí splňovat tradiční povinnosti lídra: vytvářet společné vize a komunikovat směrem k týmu firemní cíle a strategie. Výše zmíněná nutnost být zručným uživatelem technologií je dodatečný požadavek, který však dosud explicitně požaduje jen menšina firem.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace