Manažeři chtějí být mentory, ale nezvládají to

Každý, kdo má děti, si jistě zažil situaci, kdy se milé batole začne vztekat v obchodě a okolo stojí spousta lidí. Všichni jsme v takové situaci bezradní. To samé se nám však může stát i v práci – zaměstnanec utrácí velké sumy peněz za soukromé hovory v pracovní době, tříská dveřmi od kanceláře a všechny tyto chyby navíc několikrát za sebou opakuje. Jak reagovat?

Stejně jako rodiče, i manažeři cítí pocit odpovědnosti za své podřízené. A stejně jako rodiče, i oni občas bojují s pokušením, zda raději za ně část práce neudělat, aby to náhodou nezkazili. Důvěra a samostatnost je však důležitá. Efektivní manažeři by se měli zaměřit na to, aby ve svých podřízených podporovali pocit odpovědnosti za vykonanou práci a umožnili jim vytvářet potřebné vztahy.

Jaké metody tedy na děti i podřízené zabírají?
* Jasně jim sdělíme, co od nich očekáváme.
* Nasloucháme jejich nápadům a podnětům.
* Nepřeháníme to s kamarádstvím. Manažeři, kteří se se svým podřízeným příliš spřátelí, pak mají problémy s případnou kritikou.
* Podporujeme rozvíjení jejich schopností a spolupráci.
* Snažíme se vždy najít takové řešení, které by zohledňovalo emocionální situaci dotyčného (případnou důvodnou nechuť něco udělat apod.).
Zdroj: HotJobs.com - pracovní portál
Zobrazit přehled článků ze zdroje HotJobs.com