Jak udržet projekty v kladných číslech

Ilustrační snímek

Ne, skutečně to není jednoduché a to nejen v době krize. To vám ale asi nemusíme říkat, neboť máte jistě vlastních zkušeností dostatek. Jak se ale zdaleka vyhnout červeným číslům? Na tuto otázku reagoval server Business 2 Community ve svém nedávném článku.

1. Nenuťte svůj tým přesně dodržovat harmonogram

Každý, kdo někdy pracoval na více či méně náročném projektu, dobře ví, že ne vždy se podaří stíhat vše načas. Pokud budete hledět více na čas než na výkon, výsledky tomu budou odpovídat. Raději nastavte časové rozpětí pesimističtěji a důležité úkoly začněte plnit dříve. Ujistěte se také, že máte jasně nastavenou komunikační politiku a zavčas se dozvíte o každém problému.

2. Neslevujte ze svých standardů

Doba je zlá, ale kontinuální zlevňování vašich služeb brání dlouhodobému rozvoji a dělá nepořádek ve vašich reportech. Jestliže nejste schopni váš projekt prodat i bez toho, možná je čas přehodnotit vaše služby a jejich ocenění ve srovnání s trhem. Namísto slevy raději nabídněte něco navíc při zachování původní ceny.

3. Přestaňte si interně vyhrazovat čas

Projekt se lehce dostane mimo kontrolu, ale vyhrazení dalšího času na to, abyste zpětně vychytali všechny projektové mouchy, vás lehce odchýlí od profitability projektu. Raději identifikujte ten čas, který nemůžete fakturovat, ideálně s pomocí projektového konzultanta a fakturaci řešte s projektovým manažerem. Podpoříte tak větší transparentnost projektu a sledovatelnost času, který jen těžko zúčtujete.

4. Nezapomeňte účtovat vedlejší náklady

Tisk velkého množství dokumentů a další extra náklady, které projekt vyžaduje, je nutné taktéž zahrnout včetně marže do fakturace. K těmto nákladům patří i cestovní výdaje, které u delších projektů mohou být nemalé. Mnoho podniků tak nečiní a nehledě na časové náklady lidí pracujících na projektu tím snižují svou ziskovost. Stanovte hranici těchto nákladů úměrně zahrnout k celkovým projektovým nákladům ve smlouvě.

5. Určete správný rozsah projektu

Na začátku si odsouhlaste s klientem požadovaný výsledek v nastaveném projektovém rámci. Ujistěte se, že všechny možná nedorozumění jsou v plánu i rozpočtu zahrnuta. Vyhnete se tak nezúčtovatelným hodinám práce za něco, co zákazník očekává a vy jste s tím nepočítali.

6. Doplňkový servis

Extra hodiny navíc a další slevy. Ujistěte se, že víte, kdo je vaším významným zákazníkem, který vám zajistí návratnost vašich investic.

7. Zahrňte inflaci do vašich cen

Firmy občas zapomínají na vzdálené faktory prostředí, které ovlivňují jejich situaci. Makroekonomické podmínky včetně inflace je také nutné zahrnout do firemních plánů a možných dodatečných nákladů na podnikání.

Takže v jakých číslech se nyní reálně pohybují vaše aktuální projekty?

 -bn-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com