Jak si udržet motivaci, když.... hledáte novou práci (1/3)

Není tajemstvím, že některé dny je snazší najít motivaci než jindy. V aktuálním seriálu článků jsme se proto zaměřili na nejčastější stresové situace a nabízíme vám pár tipů, jak neztrácet pod tlakem energii a směr. V prvním díle se budeme zabývat motivací při hledání nového zaměstnání.

Ujasněte si své hodnoty

Šanci udělat dobrý první dojem máte jen jednu. Je proto důležité zaměřit se při hledání práce na takové firmy a pozice, které jsou v souladu s vašimi osobními hodnotami. Mnoho potenciálních kandidátů přitom tento důležitý krok nerespektuje a nezřídka se stává, že pak pracují v organizaci s nechutí nebo firmu opouští ještě ve zkušební době.

Často také sám zaměstnavatel při důkladnějším rozhovoru sám pozná, že vaše zájmy se s firmou neztotožňují, a pozici stejně nezískáte. Začněte proto s opravdu důkladným sebehodnocením a buďte upřímní. Pokud si dokážete své hodnoty skutečně dobře na začátku definovat, ušetříte si spoustu času i energie při hledání nové práce.

Sepište si své klíčové dovednosti a schopnosti, v nichž excelujete

Hodnota, kterou jste schopni přinášet organizaci, je kritickým motivačním faktorem pro vás samotné. Zkuste si na kus papíru sepsat vaše dovednosti, které ovládáte a za kterými si stojíte. A to není všechno. Propojte tyto kvalifikační parametry s vašimi konkrétními úspěchy v praxi. Napište si, jak a kdy jste tyto dovednosti využili a čím přispěly k úspěšnému projektu nebo splnění cílů v minulosti. Na druhou stranu se zaměřte i na subjektivní schopnosti, které vnímáte, že v nich skutečně excelujete, které vám dodají chuť a zaměstnavateli zase plusové body v rozhodování, proč vás přijmout.

Uvědomte si své slabé stránky i to, jak je můžete zlepšit

Hodnota sebepoznání spočívá ve vaší schopnosti posoudit vaše slabiny. Pokud jste v tomto hodnocení upřímní a přijmete své slabé stránky jako fakt, udržíte si svou motivaci i v případě přímé konfrontace třeba při pohovoru. Dokážete vyjmenovat alespoň tři své slabiny? Víte, co byste měli udělat, abyste je zlepšili?

Nezmiňujte přímo odpovědi, které často znějí při pracovních pohovorech jako: „Mám sklon být netrpělivý“ nebo „Jsem trochu perfekcionista.“ Co musíte uvést, je to, co víte, že vás trápí ve vašem osobním a profesním rozvoji. Uvádějte východiska pro vaše další sebezdokonalování. Například pokud jste pomalý „startér“, pokud jde o projekty a termíny, naučte se rozdělit si projekty na menší kousky s realistickými milníky. Bez ohledu na to, jaká je vaše slabost, vždy existuje způsob, jak se můžete zlepšit.

Vyberte si něco, co máte rádi

V práci strávíte více času než jakoukoliv jinou činností. Nejšťastnější lidé jsou ti, kteří mají rádi svou práci a to, že za ni dostávají zaplaceno, berou jako velké štěstí. Při hledání práce můžete zůstat motivovaní, pokud si ujasníte své hodnoty, budete stavět na svých silných stránkách a pracovat na svých slabostech. Pokud se budete přitom soustředit na oblasti, které vás zajímají a máte je rádi, jste na cestě skutečného osobního a profesního úspěchu.

-bb-

Zdroj: BrianTracy.com - blog předního světového odborníka na rozvoj lidského potenciálu a osobní efektivity
Zobrazit přehled článků ze zdroje BrianTracy.com

Články v sérii

Aktuální

Jak si udržet motivaci, když.... hledáte novou práci (1/3)

Aktuální

Jak si udržet motivaci, když.... jste pod tlakem (2/3)

Aktuální

Jak si udržet motivaci, když...jste v práci (3/3)