Jak na komunikační dovednosti

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Komunikační dovednosti jsou velice důležité pro úspěšný styk se zákazníky. Přesto řada firem považuje kurzy komunikačních dovedností za zbytečné. Domnívají se, že už o nich každý slyšel. Ve skutečnosti však problém není v komunikačních dovednostech, ale v tom, jak se jim lidé učí.

Existují dvě základní složky komunikačních dovedností: (a) samotné dovednosti a (b) záměry, s nimiž je lidé využívají. Mnoho lidí se učí komunikačním dovednostem z manuálů. A mnoho manuálů zdůrazňuje buď komunikační dovednosti, nebo záměry – nikoli však obojí. Z tohoto důvodu často selhává to, o čem se domníváme, že je školení komunikačních dovedností.

Třetí důležitou složkou školení komunikačních dovedností je praxe. Zaměstnanci by měli mít možnost učit se komunikaci v konkrétních případech. Důležité je naučit se soustředění na druhé lidi přes osobní neklid, naslouchání přes stížnosti a omluvy, podpoře přes pobouření. Interakcemi projdete úspěšně díky důvěře ve vlastní záměry a dovednosti. Této důvěře se naučíte právě díky praxi. Toto jsou klíčové předpoklady úspěšných komunikačních dovedností:

- Užitečný záměr, jako je porozumění druhým a spojení s nimi.

- Využití dovedností, které dokáží komunikovat váš záměr.

- Praktikování komunikačních dovedností a záměrů, i když to může být někdy nepříjemné.

Hledejte proto školení, které poskytne všechny tyto tři aspekty a učte se komunikačním dovednostem, které potěší vaše zákazníky a zvýší vaše příjmy.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace