Jak z vašich prezentací udělat ty nejlepší

Když se při prezentaci rozhlédnete kolem sebe, neměli byste vidět jen zaměstnance nebo kolegy. Nesoustřeďte se na pracovní pozice zastoupené v publiku. Snažte se je vidět jako syny, dcery, matky a otce.

S publikem můžete při prezentaci mluvit stejně, jako byste mluvili se svou rodinou. Tím, že se soustředíte na lidskou stránku posluchačů, mnohem snáze najdete způsoby, jak se s nimi spojit pomocí vyprávění správných příběhů nebo vložení vhodných poznámek.

Pokud jde o prezentace v byznysovém prostředí, očekávání jsou bohužel leckdy stále ještě dost nízká. Vaše prezentace ale nemusejí být nudné, příliš dlouhé nebo úplně irelevantní. Musíte učinit vědomé rozhodnutí, že už nechcete být průměrní a že tomu klidně obětujete trochu práce navíc.

  • Váš hlas je důležitý. Dobře to poznáte hlavně ve chvíli, kdy uděláte pauzu.
  • Jasně ukažte své úmysly. Snažte se, aby lidé v publiku zažili nějaké emoce. Promyslete si to dopředu a pak vše dělejte tak, aby cítili to, co chcete. Když budete mít v tomto jasno, lépe se vám budou nacházet ta správná slova. Vše spolu musí souviset a dobře ladit.
  • Neházejte si klacky pod nohy ledabyle připravenými slidy. Když na nich bude příliš mnoho slov nebo čísel, posluchači budou muset přetrpět dobu, než jim vše přečtete. Ujasněte si, co skutečně potřebují slyšet – a to vložte i do slidů. Hlavně ať jsou vysoce vizuální, odvážné a přesvědčivé.
  • Hlas mluvčího je velmi důležitý nástroj. Rozvíjejte jej tím, že budete pravidelně provádět vokální cvičení. Poslouchejte také pravidelně svou vlastní řeč, abyste zjistili, na co byste se měli zaměřit.
  • Hýbejte rukama i celým tělem. Neměly by to být pohyby prozrazující nervozitu, pohyb však vyvolává pocit energie. Nesmíte tam jen sedět nebo stát po celou dobu. Nestávejte se při prezentacích mluvící sochou, naléhá na nás web business2community.com.
  • Provokujte publikum. Klaďte otázky, které vyvolají reakce a podnítí myšlení. Snažte se tak trochu zpochybnit způsob, jakým lidé v publiku přemýšlejí. Buďte však otevření a povzbuzujte je, aby i oni zpochybňovali váš vlastní způsob uvažování.
  • Méně je více. Nenechte se zlákat utkvělou představou, že musíte sdělit vše, co o daném tématu více. To po vás posluchači nechtějí. A ani to nepotřebují. Takže se rychle dostaňte k tomu zásadnímu.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com