Znáte své zákazníky?

Pořádali jste obchodní výstavy, platili PR agentuře, vydávali nejrůznější inzeráty, vyzkoušeli e-mailový marketing, telemarketing a některé pokusy byly efektivní, jiné nikoli. Stále však máte pocit, že můžete udělat více, což je také pravda. To, že lidé nakupují od lidí, které znají a důvěřují jim, není nic nového. Marketingoví odborníci tomu říkají uvědomění, rozpoznání značky nebo řízení vztahů, je to ale jednoduše realita.

Chcete-li, aby vás zákazníci znali, měli byste i vy projevit snahu poznat je. Nemůžete jít s každým z nich na oběd, ani porušovat jejich soukromí tím, že o nich budete zjišťovat vše možné i nemožné. Můžete ale vyzkoušet jednoduché kroky, jako ty následující:

- Vytvořte databázi cílového trhu.
- Začněte komunikovat s cílovými lidmi a podniky.
- Nezbavujte se potenciálních zákazníků, kteří se doposud nerozhodli.
- Nezbavujte se ani těch, kteří vašimi zákazníky nikdy nebudou, měli byste každopádně znát jejich jména.

**Datum vydání:** XI/2003
Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination CRM