Jak se stát podnikovým Demosthénem

Každý den dostává manažer příležitost ukázat své schopnosti při nejrůznějších diskusích, setkáních s klienty a prezentacích. Efektivní komunikace a schopnost dobrého projevu bývá často klíčovým faktorem úspěšnosti celého jednání. Co však dělá z člověka dobrého řečníka? Následující techniky vám mohou pomoci v rozvoji vašich komunikačních schopností: Začněte energicky – prvních 30 vteřin je rozhodujících pro získání zájmu o projev.

Mluvte přirozeně, jak jste zvyklí – publikum odradíte, pokud budete způsobem mluvy předstírat něco, co nejste. Pracujte s atmosférou v místnosti – nepřicházejte těsně před začátkem a neodcházejte i hned po skončení projevu. Přijďte dřív a snažte se poznat charakter posluchačů, konečně - oni vás chtějí také poznat. Každý má trochu trému, má-li předstoupit před obecenstvo – dvě minuty těsně před svým zhluboka dýchejte, pokud to nepomáhá, můžete zkusit procvičit ramena, kroužit hlavou nebo protáhnout nohy a paže. Snížení napětí pomáhá také hudba.

Místo doslova napsaného projevu používejte raději systém poznámek s klíčovými slovy pro povzbuzení paměti. Vlastní zkušenost nebo příběh jako součást projevu je významným nástrojem k získání pozornosti. Hovořte s potěšením a zájmem – budete ostatní inspirovat a povzbuzovat. Závěr projevu je stejně důležitý jako jeho začátek. Neopomíjejte patřičnou přípravu na každou prezentaci v závislosti na tom, jaký je váš cíl. Vězte, že dobrého řečníka dělá také cvik a trénink.
Zdroj: HumanResources.com - kanadský portál pro zaměstnance i zaměstnavatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje HumanResources.com